FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Abelmoschus
Abelmoschus ficulneus (Jungli Bhendi) in Kawal, AP W IMG 2214
Abelmoschus esculentus2
Abelmoschus manihot

Ybiškė, sin. okra - Abelmoschus Medik., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Malvales) eilės (Malvaceae) šeimos gentis.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Albanija (1), Alžyras (1), Angilija (1), Argentina (1), Armėnija (1), Australija (4), Belizas (2), Beninas (3), Bolivija (1), Brazilija (2), Bulgarija (1), Burkina Fasas (3), Dominikos Respublika (1), Dramblio Kaulo Krantas (3), Egiptas (1), Ekvadoras (2), Etiopija (1), Fidžis (1), Filipinai (3), Gajana (1), Gana (2), Graikija (1), Gvadelupa (1), Gvatemala (2), Gvinėja (2), Hondūras (1), Indija (6), Indonezija (4), Irakas (1), Iranas (1), Japonija (3), Jemenas (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (3), Kambodža (1), Kamerūnas (3), Kenija (1), Kinija (4), Kolumbija (3), Kongas (1), Kosta Rika (3), Kuba (1), Kuko Salos (1), Laosas (1), Lenkija (1), Libanas (1), Liberija (1), Madagaskaras (2), Majotas (2), Makedonija (1), Malaizija (1), Malis (1), Meksika (3), Mianmaras (1), Mikronezija (1), Montseratas (1), Naujoji Kaledonija (1), Nepalas (4), Nigerija (1), Nigeris (1), Nikaragva (2), Nyderlandų Antilai (1), Omanas (1), Pakistanas (1), Panama (3), Papua Naujoji Gvinėja (3), Peru (3), Prancūzija (2), Prancūzijos Gviana (2), Prancūzijos Polinezija (1), Puerto Rikas (2), Pusiaujo Gvinėja (1), Rumunija (1), Rusija (1), Saliamono Salos (2), Salvadoras (3), Samoa (1), Saudo Arabija (1), Sirija (1), Sudanas (1), Surinamas (2), Tailandas (3), Taivanas (2), Tanzanija (1), Togas (3), Tunisas (1), Turkija (1), Uzbekija (1), Venesuela (2), Vietnamas (2), Vokietija (1), Zambija (1), Zimbabvė (1), Čadas (1), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (3)..

Rūšys Redaguoti

  1.  ? Abelmoschus angulosus Wall., Wight, Arn., 1834
  2.  ? Abelmoschus crinitus Wall., 1830
  3. Okra, valgomoji ybiškė - Abelmoschus esculentus L., Moench, 1794
  4.  ? Abelmoschus ficulneus L., Wight, Arn., 1833
  5.  ? Abelmoschus hostilis Wall., Mast., M.S.Khan, M.S.Hussain, 2001
  6.  ? Abelmoschus magnificus Wall., 1829
  7. Puošnioji ybiškė, afrikinė ybiškė - Abelmoschus manihot L., Medik., 1787
  8.  ? Abelmoschus moschatus Medik., 1787
  9.  ? Abelmoschus muliensis K.M.Feng, 1982
  10.  ? Abelmoschus sagittifolius Kurz, Merr., 1924

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 5 šeimos  
      3 rūšys
  Eilė
Dedešviečiai
(Malvales)
    Gentis
Ybiškė
(Abelmoschus)

  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
Dedešviniai
(Malvaceae)

  dar 66 eilės   dar 46 gentys  

Išnašos Redaguoti