FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Xyridaceae
Xyridaceae

? Xyridaceae C.A. Agardh, ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus lelijainių (Liliopsida) klasės (Commelinales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Argentina (6), Australija (25), Bangladešas (1), Belizas (8), Beninas (5), Bolivija (27), Brazilija (150), Brunėjus (1), Burkina Fasas (1), Burundis (8), Centrinės Afrikos Respublika (4), Dramblio Kaulo Krantas (3), Ekvadoras (4), Etiopija (2), Gabonas (8), Gajana (29), Gana (2), Gvatemala (1), Gvinėja (3), Hondūras (5), Honkongas (1), Indija (5), Indonezija (8), Jamaika (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (35), Kambodža (1), Kamerūnas (6), Kanada (3), Kenija (4), Kinija (3), Kipras (1), Kolumbija (37), Kongas (2), Kongo Demokratinė Respublika (11), Kosta Rika (4), Kuba (14), Laosas (1), Liberija (5), Madagaskaras (5), Malaizija (3), Malavis (6), Malis (3), Mauricijus (1), Meksika (6), Mianmaras (1), Mozambikas (3), Namibija (1), Naujoji Kaledonija (2), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (3), Nigerija (7), Nikaragva (6), Panama (3), Papua Naujoji Gvinėja (1), Paragvajus (10), Peru (11), Pietų Afrikos Respublika (7), Prancūzijos Gviana (13), Puerto Rikas (3), Pusiaujo Gvinėja (4), Ruanda (1), Salvadoras (1), Senegalas (1), Siera Leonė (5), Surinamas (15), Tailandas (9), Taivanas (2), Tanzanija (17), Trinidadas ir Tobagas (3), Uganda (3), Venesuela (96), Vietnamas (1), Zambija (7), Zimbabvė (8), Šri Lanka (4). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (2), Pažeidžiami (1), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (8), Trūksta duomenų (9).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Abolboda ?, ?
  2.  ? Achlyphila ?, ?
  3.  ? Aratitiyopea ?, ?
  4.  ? Orectanthe ?, ?
  5.  ? Xyris L., ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 3 šeimos  
   
  Eilė
Komeliniečiai
(Commelinales)
   
        26 rūšys
  Klasė
Lelijainiai
(Liliopsida)
    Šeima
(Xyridaceae)
  1 Gentis
([[]])

  dar 18 eilių  

Išnašos Redaguoti