FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Xanthorrhoeaceae
Xanthorrhoeaceae

? Xanthorrhoeaceae Dumort., 1829, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus lelijainių (Liliopsida) klasės (Liliales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (7), Airija (4), Alžyras (5), Andora (1), Argentina (1), Armėnija (5), Australija (94), Austrija (2), Azerbaidžanas (2), Bolivija (4), Bosnija ir Hercegovina (3), Botsvana (3), Bulgarija (3), Burundis (3), Egiptas (3), Ekvadoras (4), Eritrėja (2), Estija (1), Etiopija (8), Filipinai (1), Graikija (7), Gruzija (4), Guamas (1), Gvatemala (1), Honkongas (1), Indija (6), Indonezija (4), Iranas (2), Ispanija (18), Italija (9), Izraelis (8), Japonija (13), Jemenas (2), Jordanija (4), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (8), Jungtinės Amerikos Valstijos (30), Kambodža (1), Kamerūnas (1), Kanada (3), Kataras (1), Kazachija (2), Kenija (5), Kinija (9), Kirgizija (6), Kolumbija (3), Kroatija (1), Kuko Salos (1), Kuveitas (1), Laosas (1), Lenkija (1), Lesotas (6), Libanas (1), Madagaskaras (5), Malaizija (2), Malavis (9), Marokas (10), Mauricijus (1), Mauritanija (1), Meksika (8), Mikronezija (1), Mongolija (1), Mozambikas (1), Namibija (6), Naujoji Kaledonija (8), Naujoji Zelandija (20), Nigerija (1), Nikaragva (1), Norvegija (5), Nyderlandai (4), Omanas (2), Pakistanas (2), Panama (1), Papua Naujoji Gvinėja (6), Peru (1), Pietų Afrikos Respublika (131), Pietų Korėja (8), Portugalija (8), Prancūzija (10), Prancūzijos Polinezija (1), Reunjonas (2), Rusija (6), Saliamono Salos (1), Saudo Arabija (2), Seišeliai (1), Slovėnija (2), Somalis (3), Suomija (3), Svazilandas (2), Tadžikija (7), Tailandas (1), Taivanas (3), Tanzanija (11), Tunisas (4), Turkija (13), Turkmėnija (2), Uganda (4), Ukraina (2), Uzbekija (6), Vanuatu (1), Venesuela (1), Vengrija (1), Vietnamas (1), Vokietija (8), Zambija (4), Zimbabvė (5), Čilė (2), Šri Lanka (1), Šv. Elenos sala (1), Švedija (16), Šveicarija (2). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Pažeidžiami (4), Nekeliantys susirūpinimo (2).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Agrostocrinum ?, ?
  2. Plėnuvė - Asphodeline ?, ?
  3. Plėnūnė - Asphodelus L., ?
  4.  ? Astroworthia ?, ?
  5.  ? Bulbine Wolf, ?
  6.  ? Bulbinella ?, ?
  7.  ? Caesia ?, ?
  8. Mielūnis - Dianella Lam., ?
  9.  ? Eccremis ?, ?
  10. Eremuras, eremūras - Eremurus ?, ?
  11. Viendienė - Hemerocallis L., ?
  12.  ? Hemiphylacus ?, ?
  13.  ? Jodrellia ?, ?
  14.  ? Johnsonia ?, ?
  15. Knipofija - Kniphofia Moench, ?
  16.  ? Pasithea ?, ?
  17. Zelandlinis - Phormium J.R. Forst., G. Forst., ?
  18.  ? Simethis ?, ?
  19.  ? Stawellia ?, ?
  20.  ? Stypandra ?, ?
  21.  ? Thelionema ?, ?
  22.  ? Trachyandra ?, ?
  23.  ? Tricoryne ?, ?
  24.  ? Xanthorrhoea ?, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 12 šeimų  
   
  Eilė
Lelijiečiai
(Liliales)
   
        23 rūšys
  Klasė
Lelijainiai
(Liliopsida)
    Šeima
(Xanthorrhoeaceae)
  7 gentys  
         
  dar 18 eilių  

Išnašos Redaguoti