FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Colchicaceae
Vėlyviniai

Vėlyviniai - Colchicaceae DC., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus lelijainių (Liliopsida) klasės (Liliales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (1), Alžyras (3), Armėnija (3), Australija (37), Austrija (1), Azerbaidžanas (1), Belgija (1), Beninas (1), Botsvana (2), Bulgarija (2), Burkina Fasas (1), Centrinės Afrikos Respublika (1), Danija (1), Dramblio Kaulo Krantas (1), Egiptas (2), Etiopija (5), Fidžis (1), Gabonas (1), Gana (1), Graikija (28), Gruzija (6), Gvinėja (1), Indija (3), Indonezija (1), Iranas (10), Ispanija (12), Italija (6), Izraelis (7), Japonija (1), Jemenas (2), Jordanija (2), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (12), Kambodža (1), Kamerūnas (2), Kanada (1), Kenija (5), Kinija (1), Kipras (2), Kiribatis (1), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kosta Rika (1), Kroatija (2), Kuko Salos (1), Lenkija (1), Lesotas (3), Liberija (1), Lichtenšteinas (1), Liuksemburgas (1), Madagaskaras (2), Makedonija (4), Malaizija (1), Malavis (3), Marokas (5), Mauritanija (1), Mianmaras (1), Mozambikas (2), Namibija (9), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (1), Nigerija (1), Nigeris (1), Norvegija (1), Nyderlandai (2), Palestina (1), Papua Naujoji Gvinėja (2), Pietų Afrikos Respublika (56), Portugalija (2), Prancūzija (9), Prancūzijos Polinezija (1), Pusiaujo Gvinėja (2), Rumunija (2), Rusija (2), Samoa (1), Saudo Arabija (1), Senegalas (1), Siera Leonė (1), Sirija (5), Slovakija (2), Slovėnija (1), Somalis (2), Sudanas (1), Tadžikija (2), Tailandas (2), Tanzanija (8), Togas (1), Tunisas (1), Turkija (28), Uganda (1), Uzbekija (1), Vengrija (2), Vokietija (2), Zambija (3), Zimbabvė (5), Šri Lanka (2), Švedija (4), Šveicarija (2). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Pažeidžiami (1), Nekeliantys susirūpinimo (2).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Androcymbium ?, ?
  2.  ? Baeometra ?, ?
  3.  ? Burchardia ?, ?
  4.  ? Camptorrhiza ?, ?
  5. Vėlyvis - Colchicum L., ?
  6. Glorioza - Gloriosa L., ?
  7.  ? Hexacyrtis ?, ?
  8.  ? Iphigenia ?, ?
  9.  ? Kuntheria ?, ?
  10. Merendera - Merendera ?, ?
  11.  ? Ornithoglossum ?, ?
  12. Sandersonija - Sandersonia ?, ?
  13.  ? Schelhammera ?, ?
  14.  ? Tripladenia ?, ?
  15.  ? Wurmbea ?, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 12 šeimų  
   
  Eilė
Lelijiečiai
(Liliales)
   
        8 rūšys
  Klasė
Lelijainiai
(Liliopsida)
    Šeima
Vėlyviniai
(Colchicaceae)
  4 gentys  
         
  dar 18 eilių  

Išnašos Redaguoti