FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Bixaceae
Bixa orellana with fruits in Hyderabad, AP W IMG 1453
Urlijiniai
Bixa orellana

Urlijiniai - Bixaceae Kunth, ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Violales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Amerikos Samoa (1), Angilija (1), Argentina (2), Australija (3), Belizas (2), Beninas (4), Bolivija (8), Brazilija (7), Burkina Fasas (3), Burundis (1), Butanas (1), Centrinės Afrikos Respublika (3), Dominikos Respublika (2), Dramblio Kaulo Krantas (3), Ekvadoras (6), Etiopija (1), Filipinai (1), Gabonas (1), Gajana (3), Gana (4), Guamas (1), Gvatemala (4), Gvinėja (1), Haitis (1), Hondūras (4), Indija (2), Indonezija (2), Ispanija (1), JAV Mergelių salos (1), Jamaika (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (5), Kambodža (2), Kamerūnas (4), Kinija (1), Kolumbija (4), Komorai (1), Kongo Demokratinė Respublika (2), Kosta Rika (3), Kuba (2), Liberija (2), Madagaskaras (2), Malaizija (1), Malis (3), Mauricijus (1), Meksika (7), Mianmaras (1), Mikronezija (1), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (1), Nigerija (3), Nikaragva (5), Nyderlandų Antilai (2), Panama (4), Papua Naujoji Gvinėja (5), Paragvajus (3), Peru (8), Prancūzijos Gviana (2), Prancūzijos Polinezija (1), Puerto Rikas (2), Pusiaujo Gvinėja (1), Saliamono Salos (1), Salvadoras (4), Senegalas (2), Sent Vinsentas ir Grenadinai (1), Singapūras (1), Surinamas (3), Svazilandas (1), Tailandas (1), Taivanas (1), Tanzanija (1), Trinidadas ir Tobagas (1), Uganda (1), Vanuatu (1), Venesuela (5), Vietnamas (1), Zambija (1), Šri Lanka (2). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Amoreuxia Moc., Sessé, DC., ?
  2. Urlija - Bixa L., ?
  3. Pūkmedis - Cochlospermum Kunth, ?
  4.  ? Diegodendron ?, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 20 šeimų  
   
  Eilė
Našlaitiečiai
(Violales)
   
        7 rūšys
  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
Urlijiniai
(Bixaceae)
  3 gentys  
         
  dar 66 eilės  

Išnašos Redaguoti