FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Strombidae
Sea shell (Trinidad & Tobago 2009)
Lambis chiragra.shell001
Strombus buvonius.4 - Pleistoceno

Tikrosios kriauklės - Strombidae Rafinesque, 1815, jūrinių sraigių (Gastropoda) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Priklauso vidutinio dydžio ar didelės sraigės, pasižyminčios judrumu. Koja padalinta į dvi dalis. Atsiremdama į toli viena nuo kitos nutolusias kojas, moliuskas lyg spyrokliuodamas atlieka šuolius nemažais atstumais. Tai padeda apsisaugoti nuo plėšrūnų - jūros žvaigždžių. Dar turi vieną apsauginį prisitaikymą - dangtelį, esantį ant kojos viršutinės dalies. Šis dangtelis aštrus ir moliuskas judindamas koją gali ženkliai sužeisti savo priešą.

Biologija Redaguoti

Gyvena subtropinio ir tropinio klimato vandenyse.

Mityba Redaguoti

Augalėdžiai, retkarčiais maitinasi detritu.

Paplitimas Redaguoti

Plačiai palitusios Indijos ir Ramiajame vandenynuose.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Amerikos Samoa (2), Argentina (1), Aruba (1), Australija (7), Bahamai (2), Belizas (2), Bermudai (1), Brazilija (1), Britų Mergelių salos (2), Dominika (1), Dominikos Respublika (1), Džibutis (1), Egiptas (5), Eritrėja (2), Etiopija (1), Fidžis (7), Filipinai (8), Guamas (5), Haitis (1), Hondūras (1), Honkongas (1), Indija (4), Indonezija (4), Izraelis (4), JAV Mergelių salos (1), Jamaika (2), Japonija (5), Jemenas (3), Jordanija (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (7), Kaimanų salos (2), Kenija (3), Kinija (3), Kiribatis (4), Kolumbija (1), Komorai (1), Kuba (1), Kuko Salos (2), Madagaskaras (6), Malaizija (3), Marianos Šiaurinės Salos (1), Martinika (1), Maršalo salos (4), Mauricijus (6), Meksika (2), Mikronezija (3), Mozambikas (3), Naujoji Kaledonija (5), Naujoji Zelandija (1), Nauru (1), Niujė (2), Nyderlandų Antilai (1), Omanas (4), Pakistanas (1), Panama (1), Papua Naujoji Gvinėja (5), Pietų Afrikos Respublika (4), Pitkerno salos (1), Prancūzija (2), Prancūzijos Pietų Sritys (1), Prancūzijos Polinezija (4), Puerto Rikas (2), Reunjonas (2), Saliamono Salos (5), Samoa (2), Saudo Arabija (2), Seišeliai (2), Singapūras (1), Somalis (1), Sudanas (2), Tailandas (4), Taivanas (2), Tanzanija (4), Tonga (1), Trinidadas ir Tobagas (1), Tuvalu (2), Vanuatu (4), Vietnamas (1), Čilė (1), Šri Lanka (4)..

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Philippe Bouchet & Jean-Pierre Rocroi: Part 2. Working classification of the Gastropoda. Malacologia, 47: 239-283, Ann Arbor 2005, ISSN 0076-2997.
  • Victor Millard: Classification of the Mollusca. A Classification of World Wide Mollusca. Rhine Road, Südafrika 1997, ISBN 0-620-21261-6.
  • Winston Ponder & David Lindberg, Towards a phylogeny of gastropod molluscs; an analysis using morphological characters. Zoological Journal of the Linnean Society, 119: 83-265, London 1997, ISSN 0024-4082.
  • Frank Riedel: Ursprung und Evolution der "höheren" Caenogastropda. Berliner Geowissenschaftliche Abhandlungen, Reihe E, Band 32, Berlin 2000, 240 S., ISBN 3-89582-077-6.
  • Gofas, S. (2010). Strombidae. In: Bouchet, P.; Gofas, S.; Rosenberg, G. (2010) World Marine Mollusca database. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-01-04)

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 56 šeimos  
   
  Būrys
(Neotaenioglossa)
   
        6 rūšys
  Klasė
Pilvakojai
(Gastropoda)
    Šeima
Tikrosios kriauklės
(Strombidae)
  1 Gentis
(Strombus)

  dar 22 būriai  

Išnašos Redaguoti