FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Pernis
Honeybuzzard
Pernis steerei
Tikrieji vapsvaėdžiai
Pernis apivorus,
Pernis celebensis

Tikrieji vapsvaėdžiai - Pernis Cuvier, 1816, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Falconiformes) būrio (Accipitridae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

Turi ilgus plačius sparnus ir uodegą, kojos trumpos, bet storos. Plunksnos tankios, pritaikytos apsaugai nuo bičių ir vapsvų.

Biologija Redaguoti

Randami subtropikų, drėgnuosiuose atogražų kalnų miškuose.

Mityba Redaguoti

Minta vapsvomis, bitemis ir jų lervomis.

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Angola (1), Australija (1), Austrija (1), Botsvana (1), Bulgarija (1), Danija (1), Dramblio Kaulo Krantas (1), Egiptas (1), Estija (1), Filipinai (3), Gana (1), Graikija (1), Gvinėja (1), Indija (3), Indonezija (3), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (1), Japonija (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (1), Kamerūnas (1), Kenija (1), Kinija (1), Kipras (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Laosas (1), Latvija (1), Lenkija (1), Liberija (1), Lietuva (1), Malaizija (2), Malavis (1), Malta (1), Marokas (1), Mauritanija (1), Mianmaras (1), Namibija (1), Nigerija (1), Norvegija (1), Nyderlandai (1), Palestina (1), Pietų Afrikos Respublika (1), Pietų Korėja (1), Prancūzija (1), Rumunija (1), Rusija (1), Serbija (1), Sirija (1), Slovakija (1), Sudanas (1), Suomija (1), Svazilandas (1), Tailandas (2), Taivanas (1), Tanzanija (1), Togas (1), Tunisas (1), Turkija (1), Uganda (1), Ukraina (1), Vakarų Sachara (1), Vengrija (1), Vokietija (1), Zambija (1), Zimbabvė (1), Čekija (1), Švedija (1), Šveicarija (1). 

Rūšys Redaguoti

  1. Vapsvaėdis, vakarinis vapsvaėdis - Pernis apivorus Linnaeus, 1758
  2. Sulavesinis vapsvaėdis - Pernis celebensis Wallace, 1868
  3. Kuoduotasis vapsvaėdis - Pernis ptilorhyncus Temminck, 1821
  1.  ? Pernis steerei W.L. Sclater, 1919

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 3 šeimos  
      3 rūšys
  Būrys
Sakaliniai paukščiai
(Falconiformes)
    Gentis
Tikrieji vapsvaėdžiai
(Pernis)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Vanaginiai
(Accipitridae)

Išnašos Redaguoti