FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Tachybaptus dominicus
Least Grebe - breeding plumage
Least Grebe
Tachybaptus dominicus
Dominikinis mažasis kragas,
Paplitimo arelas
Apsaugos būklė

Dominikinis mažasis kragas - Tachybaptus dominicus Linnaeus, 1766, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Podicipediformes) būrio (Podicipedidae) šeimos (Tachybaptus) genties rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Kūno ilgis svyruoja nuo 21-27 cm iki 8,25-10,5 cm, priklausomai nuo porūšio. Svoris nuo 112-180 g. Kaip ir visų kitų kragų jo kojos tolygiai remiasi į kūną, todėl negali vaikščioti, tačiau yra puikus plaukikas ir naras. Smulkus ir apkūnus, su gana trumpu, smailiu snapu ir ryškiomis geltonomis akimis. Veisimosi metu suaugusieji yra rusvai pilki, virš karūnos ir gerklės tamsesnės juodos spalvos. Rūtinė rusva. Skirtingai nuo visų kitų savo genties narių, jis neturi jokio kaštonų spalvos kaklo.

Biologija Redaguoti

Randamas pavieniui arba poromis, tačiau kartais, kai nesiveisia, susirenka 20 ar daugiau pulkų. Veisiasi ištisus metus. Tropikuose dauginasi lietingu sezonu, o Teksase užimti lizdai buvo rasti kiekvieną metų mėnesį. Kiekviena pora stato plūduriuojantį lizdą iš vandens augalų, kurios pritvirtina prie įsišaknijusių augalų atvirame vandenyje. Patelė padeda 3-6 baltus kiaušinius. Peri apie 21 dieną.

Mityba Redaguoti

Minta įvairiais vandens gyvūnais, įskaitant mažas žuvis, vėžiagyvius, varles ir vandens vabzdžius.

Paplitimas Redaguoti

Porūšiai Redaguoti

  1.  ? Tachybaptus dominicus bangsi ?, ?
  2.  ? Tachybaptus dominicus brachypterus ?, ?
  3.  ? Tachybaptus dominicus dominicus Linnaeus, 1766

Literatūra Redaguoti

  • WoRMS (2010). Tachybaptus dominicus (Linnaeus, 1766). Accessed through: World Register of Marine Species at http://www.marinespecies.org/aphia.php?p=taxdetails&id=366615 on 2011-02-19
  • Harrison, P. (1985). Seabirds: an identification guide. Revised edition. Christopher Helm Publisher. A & C Black: London, UK. ISBN 0-7136-3510-X. 448 pp. Žr.
  • Gallardo, J. C., V. Macías, and E. Velarde. 2009. Birds (Vertebrata: Aves) of the Gulf of Mexico, Pp. 1321–1342 in Felder, D.L. and D.K. Camp (eds.), Gulf of Mexico–Origins, Waters, and Biota. Biodiversity. Texas A&M Press, College Station, Texas. Žr.
  • Tachybaptus dominicus. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

    dar 4 rūšys  
       
  Būrys
Kraginiai paukščiai
(Podicipediformes)
    Gentis
Mažieji kragai
(Tachybaptus)
   
              3 porūšiai
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
      Šeima
Kraginiai
(Podicipedidae)
    Rūšis
Dominikinis mažasis kragas
(Tachybaptus dominicus)

Išnašos Redaguoti