FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Tachybaptus
Least Grebe - breeding plumage
Australasian Grebe
Madagascar Grebe
Wiki-kaituburi-2
Tachybaptus rufolavatus by Citron

Mažieji kragai - Tachybaptus Reichenbach, 1853, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Podicipediformes) būrio (Podicipedidae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Ši rūšis sveria apie 120 g ir užauga apie 23,5 cm aukščio.Kragai žiemą dažniausiai būna pilki ir balti.Vasarą skruostai ir šonai, ir nusidažo ryškiai geltona spalva. Jaunikliai paukščiai turi geltona snapą su maža juodu galiuku,bei juodas ir baltas spalvos dryželius ant skruosto ir kaklo pusės.

Biologija Redaguoti

Kragai veisiasi mažose kolonijose, labai apželdinimas srityse gėlavandenių ežeruose. Jie gali gyventi prie pakrantės, kai nesiveisia, ir tose srityse, kur vandenys šaltyje gali būti migruojantys paukščiai.Kaip ir visi kiti kragai,jie lizdą suka vandens telkinio krašte, nes jie prastai vaikščioja.Šie maži kragai yra puikūs plaukikai ir narai, ir gaudo žuvis po vandeniu.

Mityba Redaguoti

Šie maži kragai minta mažomis žuvimis,vabzdžiais,krabais.

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (1), Angola (1), Argentina (1), Australija (2), Austrija (1), Bahamai (1), Belgija (1), Belizas (1), Bolivija (1), Bosnija ir Hercegovina (1), Botsvana (1), Brazilija (1), Britų Mergelių salos (1), Centrinės Afrikos Respublika (1), Danija (1), Dominikos Respublika (1), Dramblio Kaulo Krantas (1), Egiptas (1), Ekvadoras (1), Estija (1), Etiopija (1), Filipinai (1), Gabonas (1), Gajana (1), Gambija (1), Graikija (1), Gvatemala (1), Haitis (1), Hondūras (1), Honkongas (1), Indija (1), Indonezija (2), Irakas (1), Iranas (1), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (1), JAV Mergelių salos (1), Jamaika (1), Japonija (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (1), Kamerūnas (1), Kanada (1), Kazachija (1), Kenija (1), Kinija (1), Kolumbija (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kosta Rika (1), Kuba (1), Laosas (1), Latvija (1), Lenkija (1), Lesotas (1), Madagaskaras (3), Malavis (1), Marokas (1), Meksika (1), Mianmaras (1), Monakas (1), Namibija (1), Naujoji Kaledonija (1), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (1), Nikaragva (1), Norvegija (1), Nyderlandai (1), Nyderlandų Antilai (1), Pakistanas (1), Palestina (1), Panama (1), Papua Naujoji Gvinėja (2), Paragvajus (1), Peru (1), Pietų Afrikos Respublika (1), Pietų Korėja (1), Portugalija (1), Prancūzija (1), Puerto Rikas (1), Rumunija (1), Rusija (1), Rytų Timoras (1), Saliamono Salos (1), Salvadoras (1), Senegalas (1), Singapūras (1), Slovėnija (1), Somalis (1), Suomija (1), Surinamas (1), Svazilandas (1), Tailandas (1), Taivanas (1), Tanzanija (1), Terksas ir Kaikosas (1), Trinidadas ir Tobagas (1), Tunisas (1), Turkija (1), Uganda (1), Vanuatu (1), Venesuela (2), Vengrija (1), Vietnamas (1), Vokietija (1), Zambija (1), Zimbabvė (1), Čekija (1), Šri Lanka (1), Švedija (1), Šveicarija (1). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (1), Pažeidžiami (1), Nekeliantys susirūpinimo (3).

Rūšys Redaguoti

  1. Dominikinis mažasis kragas - Tachybaptus dominicus Linnaeus, 1766
  2. Paprastasis mažasis kragas - Tachybaptus ruficollis Pallas, 1764

Literatūra Redaguoti

  • WoRMS (2011). Tachybaptus Reichenbach, 1853. Accessed through: World Register of Marine Species at http://www.marinespecies.org/aphia.php?p=taxdetails&id=148789 on 2011-02-19
  • ITIS database Žr.
  • Tachybaptus. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

    dar 5 gentys
   
Būrys
Kraginiai paukščiai
(Podicipediformes)
  Šeima
Kraginiai
(Podicipedidae)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
      Gentis
Mažieji kragai
(Tachybaptus)
  5 rūšys
     
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti