FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Synallaxis whitneyi
Bahia Spinetail (Synallaxis cinerea) in vegetation, from below
Synallaxis whitneyi
Apsaugos būklė
Status iucn3.1 VU lt.svg
Pažeidžiami (IUCN 3.1)

Baijinis dygliuaodegis krosnius - Synallaxis whitneyi Pacheco, Gonzaga, 1995, (Passeriformes) būrio (Furnariidae) šeimos (Synallaxis) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

16 cm, rausvai ruda karūna, sparnai ir uodega. Šviesiai rudos spalvos su gelsvai žaliu švelniu atspalviu viršutinės dalys. Ryškūs buivolo odos spalvos poakiai, antakiai ir tamsus veidas, kaklas pilkas.

Biologija Redaguoti

Synallaxis whitneyi buvo atrasti 1992 šalia Boa Nova, Serra da Ouricana, rytinio Bahia, Brazilijoje. Tačiau, mažiau kaip 10 porų buvo surastos šio Serra likučio miškuose. Paskui surasta trijuose atskiruose rajonuose Chapada da Diamantina Nacionalinio parko centriniame Bahia. Neseniai jų buvo atrasta daugiau papildomų vietų: Mata Escura; Fazenda Limoeiro; Serra Bonita, šalia Camacã; pietų Chapada Diamantina; miško juosta 5 km pločio bėgimas palei pakrantę tarp Ituberá ir Camamu ir Serra das Lontras pietų Bahia.

Gyvena tropinio ir subtropinio klimato kalnų miškuose. Nyksta dėl natūralių buveinių praradimo.

Mityba Redaguoti

Rankioja vabzdžius tankiuose pomišiuose, kur yra aukšto tankumo vynmedžių.

Paplitimas Redaguoti

Papiltę Boa Nova, Serra da Ouricana, rytinėje Bahia, Brazilijoje.

Literatūra Redaguoti

  • Synallaxis whitneyi. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.
  • "Described as new to science by Pacheco and Gonzaga (1995), under the name whitneyi; this was thought to be a synonym of S. cinerea (Remsen 2003) but the name whitneyi has now been reinstated by SACC (2006)."

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų   dar 32 rūšys
       
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
    Gentis
Dygliauodegiai krosniai
(Synallaxis)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Krosniniai
(Furnariidae)
    Rūšis
Baijinis dygliuaodegis krosnius
(Synallaxis whitneyi)

Išnašos Redaguoti