FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Trochidae
Agagus agagus 003
WLA hmns Bathybembit bairdi
Calthalotia arruensis 001

Sukutiniai, sukučiai - Trochidae Troschel, 1857, sraigių (Gastropoda) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Priklauso mažos ir vidutinio dydžio sraigės. Kriauklė įvairių formų (kūgio, piramidės); plyšys keturkampis arba apvalus.

Biologija Redaguoti

Mėgsta uolėtas ir akmenuotas pakrantes. Gyvena tropinio, vidutinio ir arktinio klimato vandenyse.

Mityba Redaguoti

Nugramdo dumblius, detritą, retkarčiais maitinasi filtruodami.

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (1), Alžyras (2), Amerikos Samoa (3), Australija (22), Danija (1), Egiptas (5), Eritrėja (1), Farerai (1), Fidžis (5), Filipinai (8), Gabonas (1), Gana (1), Graikija (4), Guamas (1), Gvinėja (1), Honkongas (1), Indija (1), Indonezija (7), Ispanija (6), Italija (5), Izraelis (3), Japonija (20), Jemenas (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (5), Kenija (1), Kinija (8), Kipras (3), Kiribatis (1), Komorai (1), Kroatija (3), Liberija (2), Madagaskaras (4), Malaizija (3), Malta (3), Marianos Šiaurinės Salos (2), Marokas (2), Mauricijus (3), Mauritanija (2), Mikronezija (2), Mozambikas (5), Namibija (1), Naujoji Kaledonija (6), Naujoji Zelandija (10), Nepalas (1), Norvegija (1), Omanas (5), Papua Naujoji Gvinėja (7), Peru (1), Pietų Afrikos Respublika (8), Pietų Korėja (3), Portugalija (3), Prancūzija (5), Prancūzijos Polinezija (1), Pusiaujo Gvinėja (2), Reunjonas (1), Saliamono Salos (3), Samoa (2), Saudo Arabija (3), Seišeliai (3), Senegalas (2), Siera Leonė (1), Singapūras (4), Sudanas (1), Tailandas (2), Taivanas (6), Tanzanija (4), Tunisas (3), Turkija (2), Tuvalu (1), Vakarų Sachara (1), Vanuatu (3), Vietnamas (1), Čilė (2), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (3), Švedija (1), Žaliasis Kyšulys (1)..

Pošeimiai Redaguoti

  1.  ? Umboniinae H. Adams, A. Adams, 1854 [0-0]

Pošeimiai ir gentys Redaguoti

Kitos gentys Redaguoti

  1.  ? Agagus Jousseaume, 1894 [1]
  2.  ? Archiminolia Iredale, 1929 [10]
  3.  ? Calliotrochus P. Fischer, 1879
  4.  ? Camitia H. Adams, A. Adams, 1854 [1]
  5.  ? Coelotrochus P. Fischer, 1879
  6.  ? Conotalopia Iredale, 1929
  7.  ? Umbonella A. Adams, 1863
  8.  ? Zetela Finlay, 1926
  9.  ? Zethalia Finlay, 1926

Literatūra Redaguoti

  • Hickman, C.S. & McLean, J.H. 1990. Systematic revision and suprageneric classification of Trochacean gastropods. Natural History Museum of Los Angeles County, Science Series 35:1-169.
  • Gofas, S. (2010). Trochidae. In: Bouchet, P.; Gofas, S.; Rosenberg, G. (2010) World Marine Mollusca database. Accessed through: World Register of Marine Species. (Žr. tikrinta 2011-01-04)
  • Williams S.T., Donald K.M., Spencer H.G. & Nakano T. (2010) Molecular systematics of the marine gastropod families Trochidae and Calliostomatidae (Mollusca: Superfamily Trochoidea). Molecular Phylogenetics and Evolution 54:783-809. Žr.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 36 šeimos  
   
  Būrys
(Archaeogastropoda)
   
        169 rūšys
  Klasė
Pilvakojai
(Gastropoda)
    Šeima
Sukutiniai
(Trochidae)
  68 gentys  
         
  dar 55 būriai  

Išnašos Redaguoti