FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Strix
Ural Owl
Strix aluco 3 (Martin Mecnarowski)
Strix

Tikrosios pelėdos - Strix Linnaeus, 1758, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Strigiformes) būrio (Strigidae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

Kūno ilgis 30-70 cm. Pilvinė pusė išmarginta išilginėmis dėmėmis, kartais gali būti neryškios skersinės dėmelės. Plunksnos purios, paprastai pilkos ar rusvos. Rainelė ruda.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Minta graužikais, o taip pat paukščiais, varliagyviais, ropliais, bestuburiais.

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Alžyras (1), Angola (1), Argentina (5), Austrija (2), Baltarusija (1), Belgija (1), Belizas (1), Beninas (1), Bolivija (1), Botsvana (1), Brazilija (3), Centrinės Afrikos Respublika (1), Danija (1), Dramblio Kaulo Krantas (1), Egiptas (1), Estija (3), Filipinai (1), Gajana (1), Gana (1), Graikija (1), Gruzija (2), Gvatemala (4), Gvinėja (1), Hondūras (2), Indija (3), Indonezija (2), Iranas (1), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (2), Japonija (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (4), Juodkalnija (1), Kamerūnas (1), Kanada (3), Kenija (1), Kinija (5), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kosta Rika (1), Kroatija (1), Laosas (1), Lenkija (2), Lietuva (1), Malaizija (2), Malavis (1), Marokas (1), Meksika (6), Mianmaras (3), Mozambikas (1), Namibija (1), Nepalas (2), Norvegija (3), Nyderlandai (1), Pakistanas (1), Palestina (2), Panama (1), Paragvajus (4), Pietų Afrikos Respublika (1), Pietų Korėja (2), Prancūzija (2), Rumunija (2), Rusija (3), Salvadoras (2), Serbija (1), Siera Leonė (1), Singapūras (1), Sirija (1), Suomija (3), Svazilandas (1), Tailandas (2), Taivanas (2), Tanzanija (1), Turkija (1), Uganda (1), Ukraina (2), Venesuela (2), Vengrija (2), Vietnamas (1), Vokietija (4), Zambija (1), Zimbabvė (1), Čekija (1), Čilė (1), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (1), Švedija (3), Šveicarija (1). 

Paplitusios Europoje, Šiaurės Afrikoje, Azijoje ir Amerikoje.

Rūšys Redaguoti

  1.  ? Strix virgata Cassin, 1850
  2.  ? Strix uralensis Pallas, 1771
  3.  ? Strix rufipes King, 1828
  4.  ? Strix nigrolineata Sclater, 1859
  5.  ? Strix huhula Daudin, 1800
  6.  ? Strix albitarsis Bonaparte, 1850

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos  
      15 rūšių
  Būrys
Pelėdiniai paukščiai
(Strigiformes)
    Gentis
Tikrosios pelėdos
(Strix)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Pelėdiniai
(Strigidae)

Išnašos Redaguoti