FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Xyrichtys
Xyrichtys woodi
Xyrichtys cyanifrons Day
Xyrichtys splendens

Sanitaržuvės - Xyrichtys Cuvier, 1814, lūpažuvinių (Labridae) šeimos žuvų gentis.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas iš šonų suplotas, galva priekinėje dalyje su ketera, leidžiančia ištikus pavojui žuviai vikriai įsirauti į smėlį.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Gentyje 25 rūšys.

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Alžyras (1), Amerikos Samoa (1), Angola (2), Antigva ir Barbuda (1), Australija (4), Bachreinas (1), Bahamai (3), Barbadosas (1), Belizas (1), Beninas (1), Bermudai (3), Bisau Gvinėja (1), Brazilija (3), Britų Mergelių salos (2), Dramblio Kaulo Krantas (1), Džibutis (1), Egiptas (1), Ekvadoras (1), Eritrėja (1), Etiopija (1), Filipinai (5), Gabonas (1), Gana (1), Graikija (2), Gruzija (1), Guamas (2), Gvinėja (1), Haitis (1), Honkongas (2), Indija (5), Indonezija (6), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (4), JAV mažosios salos (1), Jamaika (1), Japonija (7), Jordanija (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (12), Kamerūnas (1), Kenija (1), Kinija (2), Kipras (1), Kiribatis (1), Kolumbija (1), Komorai (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kuba (2), Liberija (1), Madagaskaras (2), Maršalo salos (3), Mauricijus (1), Mauritanija (1), Meksika (5), Mikronezija (1), Mozambikas (2), Nigerija (1), Nyderlandų Antilai (2), Panama (3), Papua Naujoji Gvinėja (4), Pietų Afrikos Respublika (2), Portugalija (1), Prancūzija (2), Prancūzijos Polinezija (3), Puerto Rikas (2), Pusiaujo Gvinėja (1), Reunjonas (2), Seišeliai (1), Senegalas (1), Sent Lusija (2), Sent Vinsentas ir Grenadinai (3), Siera Leonė (1), Somalis (1), Surinamas (1), Tailandas (1), Taivanas (11), Tanzanija (2), Terksas ir Kaikosas (1), Togas (1), Trinidadas ir Tobagas (1), Vanuatu (2), Venesuela (1), Vietnamas (4), Zambija (1), Čilė (1), Šri Lanka (1), Šv. Elenos sala (3), Žaliasis Kyšulys (1)..

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 202 šeimos  
      ? rūšių
  Būrys
Ešeržuvės
(Perciformes)
    Gentis
(Xyrichtys)

  Klasė
Kaulinės žuvys
(Osteichthyes)
    Šeima
Lūpažuvinės
(Labridae)

  dar 45 būriai   dar 140 genčių  

Išnašos Redaguoti