FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Achyranthes
A splendens

Saistris - Achyranthes L., 1753, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Caryophyllales) eilės (Amaranthaceae) šeimos gentis.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Alžyras (1), Angilija (1), Aruba (1), Australija (2), Bangladešas (1), Beninas (1), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (1), Botsvana (1), Brazilija (1), Britų Mergelių salos (1), Burkina Fasas (1), Burundis (1), Centrinės Afrikos Respublika (1), Dominikos Respublika (1), Dramblio Kaulo Krantas (1), Ekvadoras (1), Eritrėja (1), Etiopija (1), Fidžis (1), Filipinai (2), Gabonas (1), Gajana (1), Gana (1), Gvatemala (1), Gvinėja (1), Hondūras (1), Honkongas (1), Indija (1), Indonezija (2), Ispanija (1), Izraelis (1), JAV Mergelių salos (1), JAV mažosios salos (1), Jamaika (1), Japonija (2), Jemenas (1), Jordanija (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (4), Kambodža (1), Kamerūnas (3), Kanada (1), Kenija (1), Kinija (2), Kolumbija (1), Komorai (1), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kosta Rika (1), Libanas (1), Liberija (1), Lichtenšteinas (1), Madagaskaras (1), Majotas (1), Malaizija (1), Marokas (1), Mauricijus (1), Mauritanija (1), Meksika (1), Mianmaras (1), Mikronezija (1), Mozambikas (1), Namibija (1), Naujoji Kaledonija (1), Nepalas (2), Nigerija (3), Nigeris (1), Nikaragva (1), Norfolkas (1), Nyderlandų Antilai (1), Omanas (1), Panama (1), Papua Naujoji Gvinėja (2), Peru (1), Pietų Afrikos Respublika (1), Pitkerno salos (1), Portugalija (1), Prancūzija (1), Prancūzijos Gviana (1), Prancūzijos Polinezija (3), Puerto Rikas (1), Pusiaujo Gvinėja (2), Ruanda (1), Salvadoras (1), Saudo Arabija (2), Seišeliai (1), Senegalas (1), Sent Kitsas ir Nevis (1), Siera Leonė (2), Somalis (1), Sudanas (1), Surinamas (1), Tailandas (2), Taivanas (2), Tanzanija (2), Terksas ir Kaikosas (1), Tonga (1), Uganda (1), Vanuatu (1), Venesuela (1), Vietnamas (2), Šri Lanka (1), Žaliasis Kyšulys (1). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1), Pažeidžiami (2).

Rūšys Redaguoti

  1.  ? Achyranthes arborescens R.Br., 1810
  2.  ? Achyranthes aspera L., 1753
  3.  ? Achyranthes bidentata Blume, 1826
  4.  ? Achyranthes diandra Roxb., 1824
  5.  ? Achyranthes fasciculata Suess., C.C.Towns., 1980
  6.  ? Achyranthes mangarevica Suess., 1936
  7.  ? Achyranthes marchionica F.Br., 1935
  8.  ? Achyranthes margaretarum De Lange, 2001
  9.  ? Achyranthes mutica A.Gray, H.Mann, 1867
  10.  ? Achyranthes splendens Mart., Moq., 1849
  11.  ? Achyranthes talbotii Hutch., Dalziel, 1927

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 11 šeimų  
      12 rūšių
  Eilė
Gvazdikiečiai
(Caryophyllales)
    Gentis
Saistris
(Achyranthes)

  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
(Amaranthaceae)

  dar 66 eilės   dar 23 gentys  

Išnašos Redaguoti