FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Chrysolampis mosquitus
Chrysolampis mosquitus by Buffon
Chrysolampis mosquitus
Rubinis kolibris
Rubinis kolibris
Apsaugos būklė

Rubinis kolibris - Chrysolampis mosquitus Linnaeus, 1758, rubininių kolibrių (Chrysolampis) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Patinai turi blizgia žalia, tamsiai rudą viršutinę kūno dalį. viršugalvis ir sprandas blizgus raudonas, kaklas ir krūtinė briliantinės geltonai oranžinės spalvos. Likusios kūno dalys rudos, snapas juodos spalvos. Patinėliai dažnai atrodo pakankamai tamsios spalvos, kol jų neapšviečia saulės šviesa.

Patelių viršutinė dalis bronzinės žalios, apatinė - blyškios žalsvos spalvos. Uodega kaštoninė. Patelės paprastai turi žalsvą gerklės spalvą. Jaunų patelių išvaizda panaši į suaugusių.

Biologija Redaguoti

Tai smulkus paukštis, migruojantis sezoniškai, tačiau jo judėjimo kelias nėra gerai ištirtas. Šis kolibris gyvena atviruose vietovėse, soduose, laukuose. 8.1 cm ilgumo, sveria 3.5g. Lyginant su daugeliu kitų kolibrių, turi beveik tiesią juodą uodegą, palyginti trumpą.

Kolibrio patelė deda po 2 kiaušinius į puodelio formos nedidelį lizdą tarp žemųjų medžių šakų.

Populiacijos tendencija nėra žinoma, bet populiacijos skaičius nemažėja pakankamai greitai, kad pasiektu populiacijos mažėjimo ribas. Populiacijos dydis nėra tiksliai žinomas, bet apibūdinamas kaip nedažnas.

Mityba Redaguoti

Minta nektaru, surinktu iš įvairių gėlių rūšių, taip pat kai kuriais smulkiais vabzdžiais.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Chrysolampis mosquitus. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 2 šeimos  
      Rūšis
Rubinis kolibris
(Chrysolampis mosquitus)
  Būrys
Čiurliniai paukščiai
(Apodiformes)
    Gentis
Rubininiai kolibriai
(Chrysolampis)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kolibriniai
(Trochilidae)

Išnašos Redaguoti