FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Selasphorus rufus
Selasphorus rufus1
Rausvasis selasforas
Apsaugos būklė

Rausvasis selasforas - Selasphorus rufus Gmelin, 1788, selasforų (Selasphorus) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Rausvasis selasforas yra apie 8cm. ilgio, su ilgu tiesiu ir labai plonu snapu. Patelės yra šiek tiek didesnės už patinėlius.

Suaugęs patinas turi baltą krūtinę. Apatinės kūno dalys, plunksnos, uodega ir gerklės takas raudonai oranžinio atspalvio. Kai kurie patinai turi žalią nugarą ir/arba karūnėlę.

Patelės turi žalias viršutines dalis su keletu baltų ir oranžinių plunksnų gerklės centre ir tamsią uodegą su baltomis dėmelėmis.

Biologija Redaguoti

Šios rūšies paukščių lizdas yra labiausiai nutolęs į šiaurę, nei kitų kolibrių. Patelė stato lizdą apsaugotoje teritorijoje, krūme arba spygliuotyje. Patinėlis agresyviai gina maitinimosi vietas savo teritorijoje. Tas pats patinas gali poruotis su keliomis patelėmis.

Rausvasis selasforas yra migruojantis paukščių rūšis.

Mityba Redaguoti

Jie minta nektaru iš gėlių naudodami savo ilgus liežuvėlius arba pagautais vabzdžiais. Šiems paukščiams yra reikalingas nuolatinis maitinimas per tą dienos laikotarpį, kai jie yra aktyvus.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Selasphorus rufus. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 2 šeimos   dar 5 rūšys
       
  Būrys
Čiurliniai paukščiai
(Apodiformes)
    Gentis
Selasforai
(Selasphorus)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kolibriniai
(Trochilidae)
    Rūšis
Rausvasis selasforas
(Selasphorus rufus)

Išnašos Redaguoti