FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Portulacaceae
Portulacaceae

? Portulacaceae Juss., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Caryophyllales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Amerikos Samoa (1), Andora (1), Angilija (3), Argentina (36), Aruba (3), Australija (48), Austrija (2), Azerbaidžanas (1), Bahamai (6), Belgija (1), Belizas (13), Beninas (6), Bisau Gvinėja (2), Bolivija (32), Botsvana (9), Brazilija (35), Britų Mergelių salos (5), Brunėjus (1), Bulgarija (1), Burkina Fasas (5), Burundis (2), Butanas (2), Centrinės Afrikos Respublika (9), Danija (1), Dominika (5), Dominikos Respublika (10), Dramblio Kaulo Krantas (9), Egiptas (3), Ekvadoras (15), Etiopija (6), Fidžis (3), Filipinai (4), Folklando (Malvinų) Salos (1), Gabonas (10), Gajana (12), Gana (7), Graikija (1), Grenada (1), Gruzija (1), Guamas (1), Gvatemala (18), Gvinėja (3), Haitis (5), Hondūras (21), Honkongas (1), Indija (6), Indijos Vandenyno Britų Sritis (2), Indonezija (8), Irakas (1), Iranas (1), Ispanija (6), Italija (1), Izraelis (1), JAV Mergelių salos (5), JAV mažosios salos (3), Jamaika (8), Japonija (21), Jemenas (2), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (72), Kalėdų sala (2), Kambodža (2), Kamerūnas (14), Kanada (7), Kataras (1), Kenija (10), Kinija (28), Kipras (1), Kiribatis (2), Kolumbija (17), Komorai (3), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (4), Kosta Rika (24), Kroatija (2), Kuba (9), Kuko Salos (1), Kuveitas (2), Laosas (1), Lenkija (1), Lesotas (3), Libanas (3), Liberija (3), Madagaskaras (11), Majotas (5), Malaizija (2), Malavis (3), Malis (4), Malta (1), Marianos Šiaurinės Salos (1), Martinika (2), Maršalo salos (4), Mauricijus (1), Mauritanija (1), Meksika (66), Mianmaras (1), Mikronezija (3), Mongolija (1), Mozambikas (1), Namibija (22), Naujoji Kaledonija (3), Naujoji Zelandija (7), Nigerija (10), Nigeris (1), Nikaragva (20), Norfolkas (1), Norvegija (1), Nyderlandai (3), Nyderlandų Antilai (7), Omanas (2), Pakistanas (3), Panama (14), Papua Naujoji Gvinėja (5), Paragvajus (15), Peru (25), Pietų Afrikos Respublika (76), Pietų Korėja (13), Portugalija (2), Prancūzija (4), Prancūzijos Gviana (8), Prancūzijos Polinezija (2), Puerto Rikas (12), Pusiaujo Gvinėja (6), Reunjonas (1), Rumunija (1), Rusija (4), Saliamono Salos (2), Salvadoras (14), Samoa (4), San Tomė ir Prinsipė (1), Saudo Arabija (6), Seišeliai (1), Senegalas (5), Sent Kitsas ir Nevis (2), Siera Leonė (4), Singapūras (2), Sirija (1), Slovėnija (1), Somalis (4), Sudanas (2), Surinamas (7), Svazilandas (1), Tailandas (4), Taivanas (12), Tanzanija (12), Terksas ir Kaikosas (5), Togas (1), Tonga (2), Trinidadas ir Tobagas (1), Turkija (1), Uganda (4), Urugvajus (4), Vanuatu (1), Venesuela (30), Vengrija (1), Vietnamas (2), Vokietija (5), Zambija (3), Zimbabvė (3), Čilė (43), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (4), Šv. Elenos sala (2), Švedija (6), Šveicarija (1), Žaliasis Kyšulys (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (1).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Amphipetalum ?, ?
  2. Meiluva - Anacampseros ?, ?
  3. Avonija - Avonia ?, ?
  4.  ? Calandrinia Kunth, ?
  5.  ? Calyptrotheca ?, ?
  6. Cerarija - Ceraria ?, ?
  7. Žvakys - Cistanthe Spach, ?
  8.  ? Dendroportulaca ?, ?
  9.  ? Grahamia ?, ?
  10.  ? Lenzia ?, ?
  11.  ? Mona ?, ?
  12.  ? Neopaxia ?, ?
  13. Portulaka - Portulaca L., ?
  14. Portulakarija - Portulacaria Jacq., ?
  15.  ? Schreiteria ?, ?
  16.  ? Spraguea ?, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 11 šeimų  
   
  Eilė
Gvazdikiečiai
(Caryophyllales)
   
        113 rūšių
  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
(Portulacaceae)
  11 genčių  
         
  dar 66 eilės  

Išnašos Redaguoti