FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Podiceps
Podiceps griseigena 1 (Marek Szczepanek)
Podiceps

Tikrieji kragai - Podiceps Latham, 1787, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Podicipediformes) būrio (Podicipedidae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

Jie yra vidutinio dydžio. Patinai didesni už pateles, bet išoriškai daugiau nieko nesiskiria.

Biologija Redaguoti

Gyvena Europoje, Azijoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje. Dauguma šių paukščių šiaurės pusrutulyje migruoja žiemą į pakrantę ar į pietus. Jie veisiasi gėlavandeniuose ežeruose, peri ant vandens telkinio krašto. Paprastai padeda du kiaušinius. Visa gentis yra puikūs plaukikai ir narai, kurie gaudo žuvis po vandeniu. Tarp lyčių nėra išorinių skirtumų.

Mityba Redaguoti

Šie paukščiai minta žuvimis ir kitais smulkiais gėlavandeniais vandens gyvūnais.

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (4), Argentina (4), Australija (2), Austrija (3), Azerbaidžanas (2), Belgija (1), Bolivija (1), Bosnija ir Hercegovina (1), Botsvana (1), Brazilija (2), Bulgarija (2), Danija (4), Egiptas (2), Ekvadoras (2), Estija (4), Etiopija (1), Farerai (1), Filipinai (1), Folklando (Malvinų) Salos (1), Graikija (2), Grenlandija (2), Gvatemala (2), Honkongas (1), Indija (2), Iranas (1), Islandija (3), Ispanija (5), Italija (2), Izraelis (4), Japonija (4), Jungtiniai Arabų Emyratai (2), Jungtinė Karalystė (4), Jungtinės Amerikos Valstijos (4), Kanada (4), Kazachija (4), Kenija (2), Kinija (4), Kipras (1), Kolumbija (3), Kosta Rika (1), Latvija (3), Lenkija (4), Lietuva (3), Liuksemburgas (1), Marokas (2), Meksika (4), Monakas (1), Namibija (2), Naujoji Zelandija (1), Nepalas (2), Norvegija (4), Nyderlandai (4), Omanas (1), Palestina (1), Panama (1), Paragvajus (2), Peru (5), Pietų Afrikos Respublika (2), Pietų Korėja (4), Portugalija (2), Prancūzija (4), Prancūzijos Gviana (1), Rumunija (3), Rusija (4), Rytų Timoras (1), Salvadoras (1), Serbija (1), Slovakija (1), Slovėnija (2), Suomija (4), Svazilandas (2), Taivanas (2), Tanzanija (2), Tunisas (2), Turkija (4), Uganda (1), Ukraina (1), Urugvajus (1), Vengrija (4), Vokietija (4), Zimbabvė (2), Čekija (1), Čilė (2), Šiaurės Korėja (2), Švedija (4), Šveicarija (3). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (1), Grėsmingai nykstantys (1), Nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (6).

Rūšys Redaguoti

  1. Raguotasis kragas - Podiceps auritus Linnaeus, 1758
  2. Ausuotasis kragas - Podiceps cristatus Linnaeus, 1758
  3. Rudakuodis kragas - Podiceps gallardoi Rumboll, 1974
  4. Rudakaklis kragas - Podiceps grisegena Boddaert, 1783
  5. Didysis kragas - Podiceps major Boddaert, 1783
  6. Juodakaklis kragas - Podiceps nigricollis C. L. Brehm, 1831
  7. Sidabrinis kragas - Podiceps occipitalis Garnot, 1826

Literatūra Redaguoti

  • WoRMS (2011). Podiceps Latham, 1787. Accessed through: World Register of Marine Species at http://www.marinespecies.org/aphia.php?p=taxdetails&id=137056 on 2011-02-19
  • Jonsson, L. (1993). Vogels van Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten [Birds of Europe, northern Africa and the Middle East]. Tirion: Baarn, The Netherlands. ISBN 90-5210-187-6. 560 pp. Žr.
  • Nomenclator Zoologicus Žr.
  • Podiceps. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

    dar 5 gentys
   
Būrys
Kraginiai paukščiai
(Podicipediformes)
  Šeima
Kraginiai
(Podicipedidae)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
      Gentis
Tikrieji kragai
(Podiceps)
  17 rūšių
     
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti