FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Phacellodomus striaticollis (2)
Phacellodomus striaticollis (2)
Apsaugos būklė
Nežinoma (IUCN 3.1)

? Phacellodomus striaticollis D'Orbigny, Lafresnaye, 1838, (Passeriformes) būrio (Furnariidae) šeimos (Phacellodomus) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Dėmėtakrūtis dygliapaukštis turi ilgą ir klostuotą šviesiai rudos spalvos uodegą. Pauodegėje yra kelios juodos spalvos plunksnos. Kūnas tamsesnės rudos spalvos, aplink sparnų kontūrus yra juodos splavos plunksnos. Papilvė šviesiai ruda, o snapas nedidelis, tiesus ir pilkas. Kojos tamsiai pilkos, vidutinio ilgumo pagal kūno proporcijas. Akys plačios ir apvalios(primena pelėdos akis).

Biologija Redaguoti

Jų natūralių buveinių dalis yra subtropinio arba tropinio klimato drėgni žemumų miškai, subtropinio arba tropinio klimato sausieji krūmynai ir subtropinio arba tropinio klimato drėgnieji krūmynai. Lizdas moliūgo formos, apvalus, viename gale yra ilgas įėjimas į tunelį, kuris šiek tiek kreivėja. Pati konstrukcija yra iš sausų šakų, šapų ir lapų. Įėjimas yra su posūkiais apie 2 metrų aukštyje, todėl sunku pasiekti lizdą. Šie paukščiai triukšmingai čiulba.

Mityba Redaguoti

Minta visokiausiais vikšrais, sliekais, vabzdžių lervomis.

Paplitimas Redaguoti

Dėmėtakrūtis dygliapaukštis gyvena Argentinoje, Bolivijoje, Brazilijoje, Urugvajuje

Literatūra Redaguoti

  • Phacellodomus striaticollis (2). BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • Phacellodomus striaticollis (Sibley and Monroe 1990, 1993) has been split into P. striaticollis and P. maculipectus following SACC (2005).

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų   dar 6 rūšys
       
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
    Gentis
Dygliapaukščiai
(Phacellodomus)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Krosniniai
(Furnariidae)
    Rūšis
(Phacellodomus striaticollis (2))

Išnašos Redaguoti