FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Phacellodomus ruber
Greater thornbird Phacellodomus ruber
Phacellodomus ruber
Apsaugos būklė

Dydisis dygliapaukštis - Phacellodomus ruber Vieillot, 1817, (Passeriformes) būrio (Furnariidae) šeimos (Phacellodomus) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Dydisis dygliapaukštis turi ilgą ir klostuotą, papurusią uodegą, kuri gali būti tamsiai rudos arba orandžinės spalvos. Uodegos pradžioje yra baltų plunksnų. Sparnai klostuoti šviesiai rudos spalvos,kurių pradžioje yra purių ir lygių samaninės spalvos plunksnų. Nugara ir viršugalvis yra tamsiai rudos, ugninės spalvos. Papilvė šviesiai rudos, smėlinės spalvos, papilvės šonai tamsesnės spalvos. Snapas juodas, o posnapis pilkas. Kojos neilgos ir pilkos.

Biologija Redaguoti

Phacellodomus ruber mėgsta gyventi kur yra miškai, krūmynai ir beveik visada arti vandens. Natūralių būveinių dalis yra subtropinio arba tropinio klimato drėgnos formacijos ir mišrieji miškai.Jis gali nusileisti ant žemės maistui ir paprastai tai daroma poromis, kurios čiulba duetu, o ypač ginant lizdą. Šis paukštis stato gana didelius kūgio formos lizdus iš vytelių ir šakų. Lizdas dažnai yra dedamas virš vandens, tačiau kartais gali būti susuktas ant dirbtinių įrenginių, tokių kaip telegrafo stulpai.

Mityba Redaguoti

Minta sliekais, didesniais vabzdžiais, vandens vabzdžiais ir jų lervomis.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Phacellodomus ruber. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų   dar 6 rūšys
       
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
    Gentis
Dygliapaukščiai
(Phacellodomus)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Krosniniai
(Furnariidae)
    Rūšis
Dydisis dygliapaukštis
(Phacellodomus ruber)

Išnašos Redaguoti