FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Phacellodomus maculipectus
Phacellodomus maculipectus
Apsaugos būklė

Dėmėtasis dygliapaukštis - Phacellodomus maculipectus Cabanis, 1883, (Passeriformes) būrio (Furnariidae) šeimos (Phacellodomus) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Dėmėtasis dygliapaukštis turi ilgą ir klostuotą uodegą, kuri yra tamsiai rudos, labiau ugninio atspalvio spalvos. Sparnai yra tamsiai rudos spalvos, sparnų galai klostuoti, o pradžioje plunksnos yra rombelių formos. Nugara taip pat tamsiai rudos, šokoladinės spalvos, o plunksnos taip pat rombelių formos. Papilvė yra šviesesnės rudos spalvos, o ant krūtinės vienodais tarpais išsidėsčiusios baltos, storesnės ir mažos plunksnelės. Posparniai tamsiai rudos spalvos. Snapas pilkas, o posnapis pilkšvai baltas. Kojos neilgos ir pilkos.

Biologija Redaguoti

Jų natūralių buveinių dalis yra subtropinio arba tropinio klimato sausieji miškai ir subtropinio arba tropinio klimato aukštieji krūmynai. Šie paukščiai stato trikampio formos lizdus iš plonesniu šakų ir šiaudų, o lizdo apačią tvirtina storesnėmis šakomis ir samanomis. Lizdas yra dar apkaišomas medžių lapais ir kiek primaskuojamas bei įtvirtinamas ant storesnių šakų kaboti. Deda nuo 2 iki 3 kiaušinių.

Mityba Redaguoti

Minta visokiais mašalais, sliekais, lervomis, didesniais vabzdžiais.

Paplitimas Redaguoti

Dėmėtasis dygliapaukštis gyvena Argentinoje ir Bolivijoje.

Literatūra Redaguoti

  • Phacellodomus maculipectus. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.
  • Phacellodomus striaticollis (Sibley and Monroe 1990, 1993) has been split into P. striaticollis and P. maculipectus following SACC (2005).

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų   dar 6 rūšys
       
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
    Gentis
Dygliapaukščiai
(Phacellodomus)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Krosniniai
(Furnariidae)
    Rūšis
Dėmėtasis dygliapaukštis
(Phacellodomus maculipectus)

Išnašos Redaguoti