FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Mellisuga helenae
Calypte helenae ampliado
Paprastasis kamaninis kolibris
Apsaugos būklė
Status iucn3.1 NT lt.svg
Beveik nykstantys (IUCN 3.1)

Paprastasis kamaninis kolibris - Mellisuga helenae Lembeye, 1850, kamaninių kolibrių (Mellisuga) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Kamaniniai kolibriai sveria vos 1,8 gramus, ilgis - 5 centimetrai. Vyriškos lyties Kamaninis kolibris turi ugninės raudonos spalvos gerklę, vaivorykštinius sparnus su ilgomis šoninėmis plunksnomis, melsva viršutine dalimi ir pilkai-balta apatine dalimi. Patinėlis yra smulkesnis už patelę. Patelės nugara - žalia, pilvelis - balsvas su baltais išorinės uodegos plunksnų pusės galiukais. Palyginti su kitais mažais kolibriais, kurie turi smulkų sudėjimą, Kamaniniai atrodo apvalūs ir stambūs.

Kamaninių kolibrių patelės yra melsvai žalios su išbalusia pilka apatine dalimi. Jų uodegos plunksnų galiukai turi baltas dėmes. Giminingi patinėliai turi rusvai rožinę galvą, smakrą ir gerklę.

Kaip mažiausias pasaulio paukštis, kolibris yra vos didesni už stambius vabzdžius ir ,kaip sako jo pavadinimas, vargiai didesnis už kamanę. Kaip ir visi kolibriai, Kamaninis yra greitas ir stiprus skraiduolis. Jis taip pat gali kyboti virš vieno taško kaip sraigtasparnis. Šie kolibriai plasnoja maždaug 80 kartų per sekundę - taip greitai jog žmogaus akys mato tik miglą.

Biologija Redaguoti

Naudodamos voratinklių, žievių ir kerpių gabaliukus, Kamaninių kolibrių patelės pasistato puodelio formos, apie 2,5 cm. skersmens lizdus. Patelės iškloja juos minkštais augalų pluoštais. Čia jos deda savo kiaušinius, kurių dydis vos siekia pupos. Patelės deda ne daugiau dviejų kiaušinių vienu metu. Jos vienos peri savo kiaušinius ir augina jauniklius.

Mityba Redaguoti

Kamaninio kolibrio ilgas ir plonas snapas pritaikytas skverbtis giliai į gėlių žiedus. Šie paukščiai maitinasi daugiausia nektaru, kartais vabzdžiais ir vorais, sparčiai judindamas savo liežuvį iš burnos. Maitinimosi metu, kolibris paima iš gėlių žiedadulkes į savo snapą ir ant galvos. Skrisdamas iš gėlės į gėlę, jis perneša žiedadulkes. Tokiu būdu, šis paukštis aktyviai prisideda prie augalų dauginimosi. Per vieną diena Kamaninis kolibris gali aplankyti apie 1,500 gėlių.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Mellisuga helenae. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 2 šeimos   dar 1 rūšis
       
  Būrys
Čiurliniai paukščiai
(Apodiformes)
    Gentis
Kamaniniai kolibriai
(Mellisuga)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kolibriniai
(Trochilidae)
    Rūšis
Paprastasis kamaninis kolibris
(Mellisuga helenae)

Išnašos Redaguoti