FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Archilochus colubris
Rubythroathummer65
Paprastasis archilochas
Apsaugos būklė

Paprastasis archilochas - Archilochus colubris Linnaeus, 1758, archilochų (Archilochus) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Paprastasis archilochas yra mažas, nuo 7.5 iki 9.0 cm. ilgio ir sveria apie 3.4 g. (patinai) ir 3.8 g. (patelės). Nugara ir galva yra vaivorykštinės žalios spalvos. Patinai turi išsišakojusią uodegą, o patelės - kvadratinę baltais kraštais uodegą. Jauni patinai gali turėti kelias raudonas plunksnas ant savo gerklės.

Biologija Redaguoti

Patelės lizdus stato žemiau medžių lapų. Dažniausiai lizdai sukami iš dagio, kiaulpienių, voratinklių. Pumpurai bei pušų sakai taip pat būna panaudojami lizdų statymui. Lizdas apdengtas kerpėmis. Patelės deda nuo 1 iki 3 kiaušinių. Patelės peri kiaušinius nuo 10 iki 14 dienų.

Mityba Redaguoti

Paprastasis archilochas minta gėlių nektaru ir mažais vabzdžiais. Jei nektaro nepakanka šie paukščiai maitinasi medžio sultimis. Maitindamiesi šie paukščiai būriuojasi virš augalo ir naudodamiesi savo ilgais snapais valgo gėlių nektarą.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Archilochus colubris. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 2 šeimos   dar 1 rūšis
       
  Būrys
Čiurliniai paukščiai
(Apodiformes)
    Gentis
Archilochai
(Archilochus)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kolibriniai
(Trochilidae)
    Rūšis
Paprastasis archilochas
(Archilochus colubris)

Išnašos Redaguoti