FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Probosciger
Probosciger aterrimus-20030511
Probosciger aterrimus -captive in Canada-8a
Bird range palm cockatoo
Palminiai kakadu
Probosciger aterrimus,
Palminio kakadu galva,
Palminio kakadu paplitimo arealas

Palminiai kakadu - Probosciger Kuhl, 1820, kakadu (Cacatuidae) šeimos papūginių paukščių (Psittaciformes) gentis.

Išvaizda Redaguoti

Tai gana stambi papūga. Kūnas 54-80 cm, uodega – apie 25 cm ilgio; svoris – apie 1000 g. Plunksnų danga juoda, su vos pastebimu žaliu atspalviu. Snapas labai stambus, galingas, juodas, panašus į arų snapą. Kuodas didelis, iš siaurų ilgų ir atgal užlenktų plunksnų. Skruostai be plunksnų ir yra šviesiai raudonos, o papūgai susijaudinus – ryškiai raudonos spalvos. Aplink akis esanti plika sritis juoda. Rainelė tamsiai ruda. Kojos pilkos. Patelės mažesnės už patinus, jų snapas taip pat mažesnis.

Biologija Redaguoti

Apsigyvena tropiniuose miškuose, kur auga aukšti medžiai ir savanose su pavieniais medžais. Gyvena pavieniui arba nedidelėmis grupelėmis. Ieškodamos maisto gana vikriai laipioja didelių ir aukštų medžių šakomis. Balsas gana nemalonus, šaižus, o išbaidytos gana garsiai rėkia. Lizdą įsiruošia senų medžių uoksuose. Dėtyje paprastai būna vienas kiaušinis. Peri apie 30 dienų. Po 10-12 dienų jaunikliai lizdą palieka ir dar apie 4-5 mėnesius jais rūpinasi tėvai.

Mityba Redaguoti

Minta eukaliptų, akacijų, figmedžių sėklomis, vabzdžių lervomis, kurias lengvai savo stipriu snapu ištraukia iš po žievės ir šakų.

Paplitimas Redaguoti

Gyvena Australijos šiaurėje, Keip Jorko pusiasalyje, Naujojoje Gvinėjoje ir artimesnėse salose. [ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Australija (1), Austrija (1), Brazilija (1), Indonezija (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (1), Papua Naujoji Gvinėja (1), Vokietija (1). 

Rūšys Redaguoti

  1. Palminis kakadu - Probosciger aterrimus Gmelin, 1788

Literatūra Redaguoti

  • Murphy S.A., Double M.C. and Legge S.M. (2007) The phylogeography of palm cockatoos, Probosciger aterrimus, in the dynamic Australo-Papuan region. Journal of Biogeography 34: 1534–1545.
  • Murphy S.A. and Legge S.M. (2007) The gradual loss and episodic creation of Palm Cockatoo (Probosciger aterrimus) nest-trees in a fire- and cyclone-prone habitat. Emu 107: 1–6.
  • Probosciger. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 2 šeimos  
      1 Rūšis
Palminis kakadu
(Probosciger aterrimus)
  Būrys
Papūginiai paukščiai
(Psittaciformes)
    Gentis
Palminiai kakadu
(Probosciger)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kakadu
(Cacatuidae)

Išnašos Redaguoti