FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Polemoniaceae
Palemoniniai

Palemoniniai - Polemoniaceae Juss., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Solanales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (3), Albanija (4), Alžyras (19), Andora (3), Angilija (1), Argentina (20), Armėnija (3), Aruba (2), Australija (91), Austrija (14), Azerbaidžanas (5), Baltarusija (1), Bangladešas (1), Belgija (6), Belizas (3), Beninas (2), Bolivija (16), Bosnija ir Hercegovina (3), Brazilija (7), Britų Mergelių salos (1), Bulgarija (12), Burkina Fasas (1), Burundis (1), Butanas (1), Centrinės Afrikos Respublika (3), Danija (8), Dominika (2), Dominikos Respublika (4), Dramblio Kaulo Krantas (9), Egiptas (1), Ekvadoras (14), Etiopija (3), Fidžis (1), Filipinai (4), Gabonas (24), Gajana (1), Gana (7), Graikija (23), Gruzija (8), Gvadelupa (1), Gvatemala (12), Gvinėja (3), Hondūras (6), Honkongas (2), Indija (6), Indonezija (3), Irakas (1), Iranas (2), Islandija (1), Ispanija (67), Italija (29), Izraelis (5), JAV Mergelių salos (1), Japonija (9), Jungtinė Karalystė (21), Jungtinės Amerikos Valstijos (213), Juodkalnija (4), Kambodža (1), Kamerūnas (22), Kanada (23), Kazachija (5), Kenija (2), Kinija (21), Kipras (1), Kirgizija (4), Kiribatis (1), Kolumbija (10), Komorai (1), Kongas (2), Kongo Demokratinė Respublika (5), Kosta Rika (8), Kroatija (6), Kuba (2), Kuko Salos (1), Laosas (1), Latvija (1), Lenkija (9), Libanas (3), Liberija (9), Lietuva (1), Liuksemburgas (2), Madagaskaras (3), Majotas (1), Makedonija (2), Malaizija (1), Malis (2), Marianos Šiaurinės Salos (1), Marokas (30), Meksika (80), Mianmaras (1), Moldavija (1), Mongolija (4), Mozambikas (1), Naujoji Kaledonija (1), Naujoji Zelandija (15), Nepalas (1), Nigerija (6), Nikaragva (4), Norfolkas (2), Norvegija (12), Nyderlandai (15), Nyderlandų Antilai (2), Pakistanas (1), Panama (7), Papua Naujoji Gvinėja (6), Paragvajus (3), Peru (23), Pietų Afrikos Respublika (2), Pietų Korėja (6), Portugalija (25), Prancūzija (31), Prancūzijos Gviana (2), Prancūzijos Polinezija (1), Puerto Rikas (3), Pusiaujo Gvinėja (9), Ruanda (1), Rumunija (7), Rusija (11), Saliamono Salos (1), Salvadoras (6), Seišeliai (1), Senegalas (1), Sent Kitsas ir Nevis (1), Serbija (4), Siera Leonė (5), Singapūras (1), Sirija (3), Slovakija (3), Slovėnija (10), Sudanas (1), Suomija (9), Surinamas (1), Tadžikija (1), Tailandas (3), Taivanas (7), Tanzanija (3), Togas (1), Tonga (2), Trinidadas ir Tobagas (2), Tunisas (6), Turkija (15), Turkmėnija (1), Uganda (1), Ukraina (8), Urugvajus (2), Uzbekija (2), Vanuatu (1), Venesuela (5), Vengrija (6), Vietnamas (5), Vokietija (16), Zambija (2), Zimbabvė (1), Čekija (6), Čilė (17), Šiaurės Korėja (3), Šri Lanka (2), Švedija (30), Šveicarija (8). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (2).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Acanthogilia ?, ?
  2.  ? Aliciella ?, ?
  3.  ? Allophyllum Nutt., A. Grant, V. Grant, ?
  4.  ? Bonplandia ?, ?
  5.  ? Bryantiella ?, ?
  6. Gairuvas - Cantua ?, ?
  7. Kobėja - Cobaea ?, ?
  8.  ? Collomia Nutt., ?
  9.  ? Dayia ?, ?
  10.  ? Eriastrum Woot., Standl., ?
  11. Gilija - Gilia Ruiz, Pavón, ?
  12.  ? Giliastrum ?, ?
  13.  ? Gymnosteris Greene, ?
  14.  ? Hugelia ?, ?
  15. Šermenė - Ipomopsis Michx., ?
  16.  ? Langloisia Greene, ?
  17.  ? Lathrocasis ?, ?
  18.  ? Leptodactylon Hook., Arn., ?
  19.  ? Leptosiphon ?, ?
  20.  ? Linanthus Benth., ?
  21. Lėzelija - Loeselia L., ?
  22.  ? Loeseliastrum Brand, Timbrook, ?
  23.  ? Microgilia ?, ?
  24.  ? Microsteris ?, ?
  25.  ? Navarretia Ruiz, Pavón, ?
  26. Flioksas - Phlox L., ?
  27. Palemonas - Polemonium L., ?
  28.  ? Saltugilia ?, ?
  29.  ? Tintinabulum ?, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos  
   
  Eilė
Bulviečiai
(Solanales)
   
        307 rūšys
  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
Palemoniniai
(Polemoniaceae)
  15 genčių  
         
  dar 66 eilės  

Išnašos Redaguoti