FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Nymphaeaceae
Nymphaea thermarum1
Nymphaeaceae

? Nymphaeaceae Salisb., 1805, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Nymphaeales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (3), Argentina (5), Armėnija (1), Australija (6), Austrija (4), Bahamai (5), Belgija (3), Belizas (3), Beninas (2), Bisau Gvinėja (2), Bolivija (7), Botsvana (2), Brazilija (16), Brunėjus (1), Burkina Fasas (2), Burundis (1), Centrinės Afrikos Respublika (1), Danija (3), Dominikos Respublika (1), Dramblio Kaulo Krantas (2), Egiptas (1), Ekvadoras (8), Etiopija (1), Fidžis (1), Gabonas (4), Gajana (7), Gambija (2), Gana (2), Graikija (1), Gruzija (1), Gvatemala (2), Gvinėja (1), Haitis (2), Hondūras (3), Indija (3), Indonezija (2), Islandija (1), Ispanija (6), Italija (3), Izraelis (2), Jamaika (1), Japonija (5), Jungtinė Karalystė (10), Jungtinės Amerikos Valstijos (25), Juodkalnija (2), Kamerūnas (3), Kanada (6), Kinija (1), Kolumbija (9), Kosta Rika (10), Kuba (4), Lenkija (6), Liberija (2), Lietuva (1), Madagaskaras (2), Malaizija (2), Malis (1), Marokas (1), Meksika (15), Mianmaras (1), Namibija (1), Naujoji Zelandija (5), Nigerija (3), Nigeris (1), Nikaragva (10), Norvegija (4), Nyderlandai (4), Nyderlandų Antilai (1), Pakistanas (1), Panama (6), Papua Naujoji Gvinėja (3), Paragvajus (6), Peru (4), Pietų Afrikos Respublika (3), Pietų Korėja (2), Portugalija (3), Prancūzija (6), Prancūzijos Gviana (4), Prancūzijos Polinezija (1), Puerto Rikas (4), Pusiaujo Gvinėja (2), Rusija (5), Salvadoras (4), Senegalas (2), Slovėnija (2), Sudanas (2), Suomija (6), Surinamas (4), Tailandas (1), Taivanas (2), Tanzanija (3), Uganda (2), Ukraina (2), Venesuela (12), Vengrija (2), Vokietija (5), Zambija (4), Čekija (2), Šri Lanka (2), Švedija (11), Šveicarija (3), Žaliasis Kyšulys (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nekeliantys susirūpinimo (7), Trūksta duomenų (3).

Gentys Redaguoti

  1. Barklaja - Barclaya ?, ?
  2.  ? Castalia ?, ?
  3. Eurialė - Euryale Salisb., ?
  4. Lūgnė - Nuphar Sm., ?
  5. Vandens lelija - Nymphaea L., ?
  6.  ? Nymphozanthus ?, ?
  7.  ? Ropalon ?, ?
  8. Viktorija - Victoria ?, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 3 šeimos  
   
  Eilė
Lūgniečiai
(Nymphaeales)
   
        22 rūšys
  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
(Nymphaeaceae)
  3 gentys  
         
  dar 66 eilės  

Išnašos Redaguoti