FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Nyctaginaceae
Mirabilis multiflora 5
Nyctaginaceae

? Nyctaginaceae Juss., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Caryophyllales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Angilija (6), Argentina (23), Aruba (4), Australija (18), Austrija (1), Bahamai (9), Belizas (9), Beninas (6), Bisau Gvinėja (3), Bolivija (54), Botsvana (2), Brazilija (58), Britų Mergelių salos (5), Burkina Fasas (4), Burundis (4), Centrinės Afrikos Respublika (1), Dominika (1), Dominikos Respublika (15), Dramblio Kaulo Krantas (5), Egiptas (3), Ekvadoras (41), Etiopija (9), Fidžis (6), Filipinai (3), Gabonas (1), Gajana (12), Gana (5), Graikija (1), Guamas (1), Gvatemala (19), Haitis (9), Hondūras (17), Honkongas (1), Indija (5), Indonezija (7), Ispanija (6), Italija (2), Izraelis (2), JAV Mergelių salos (6), JAV mažosios salos (6), Jamaika (10), Japonija (7), Jemenas (5), Jordanija (2), Jungtiniai Arabų Emyratai (1), Jungtinė Karalystė (2), Jungtinės Amerikos Valstijos (112), Kaimanų salos (2), Kalėdų sala (1), Kambodža (1), Kamerūnas (7), Kanada (4), Kenija (3), Kinija (5), Kiribatis (3), Kolumbija (38), Komorai (5), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kosta Rika (17), Kuba (11), Kuko Salos (3), Lenkija (1), Libanas (2), Liberija (2), Lichtenšteinas (1), Madagaskaras (6), Majotas (3), Malaizija (2), Malavis (1), Malis (4), Marianos Šiaurinės Salos (3), Marokas (1), Martinika (1), Maršalo salos (4), Mauricijus (3), Mauritanija (2), Meksika (96), Mikronezija (3), Montseratas (1), Mozambikas (1), Namibija (6), Naujoji Kaledonija (6), Naujoji Zelandija (3), Nepalas (2), Nigerija (8), Nigeris (1), Nikaragva (18), Nyderlandai (2), Nyderlandų Antilai (9), Omanas (2), Pakistanas (1), Palestina (1), Panama (16), Papua Naujoji Gvinėja (8), Paragvajus (18), Peru (50), Pietų Afrikos Respublika (6), Pietų Korėja (1), Pitkerno salos (1), Portugalija (2), Prancūzija (3), Prancūzijos Gviana (8), Prancūzijos Polinezija (4), Puerto Rikas (14), Pusiaujo Gvinėja (5), Ruanda (1), Rytų Timoras (4), Saliamono Salos (2), Salvadoras (15), Samoa (1), San Tomė ir Prinsipė (1), Saudo Arabija (5), Seišeliai (2), Senegalas (5), Sent Kitsas ir Nevis (1), Slovakija (1), Somalis (7), Sudanas (3), Suomija (1), Surinamas (7), Tailandas (4), Taivanas (9), Tanzanija (6), Terksas ir Kaikosas (4), Togas (1), Tonga (1), Trinidadas ir Tobagas (6), Uganda (3), Urugvajus (2), Vanuatu (1), Venesuela (57), Vengrija (2), Vokietija (3), Zambija (2), Čilė (11), Šri Lanka (2), Šv. Elenos sala (1), Švedija (5), Žaliasis Kyšulys (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Pažeidžiami (1), Beveik nykstantys (2), Nekeliantys susirūpinimo (1).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Abronia Juss., ?
  2.  ? Acleisanthes Gray, ?
  3.  ? Allionia L., ?
  4.  ? Andradea ?, ?
  5.  ? Anulocaulis Standl., ?
  6.  ? Belemia ?, ?
  7. Glemžūnė - Boerhavia L., ?
  8. Bugenvilija - Bougainvillea Comm., Juss., ?
  9.  ? Caribea ?, ?
  10.  ? Cephalotomandra ?, ?
  11.  ? Colignonia ?, ?
  12.  ? Cryptocarpus ?, ?
  13.  ? Cuscatlania ?, ?
  14.  ? Cyphomeris Standl., ?
  15.  ? Grajalesia ?, ?
  16.  ? Guapira Aubl., ?
  17.  ? Hesperonia ?, ?
  18.  ? Leucaster ?, ?
  19. Dyvinutė - Mirabilis L., ?
  20.  ? Neea Ruiz, Pavón, ?
  21.  ? Neeopsis ?, ?
  22.  ? Nyctaginia Choisy, ?
  23.  ? Okenia ?, ?
  24.  ? Oxybaphus ?, ?
  25.  ? Phaeoptilum ?, ?
  26. Ratiklė - Pisonia L., ?
  27.  ? Pisoniella ?, ?
  28.  ? Quamoclidion ?, ?
  29.  ? Reichenbachia ?, ?
  30.  ? Salpianthus ?, ?
  31.  ? Torrubia ?, ?
  32.  ? Tripterocalyx Hook., Standl., ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 11 šeimų  
   
  Eilė
Gvazdikiečiai
(Caryophyllales)
   
        116 rūšių
  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
(Nyctaginaceae)
  18 genčių  
         
  dar 66 eilės  

Išnašos Redaguoti