FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Nucifraga caryocatactes
Poster Nucifraga caryocatactes
Tannenhaeher
Tannenhäher Ei
Map of distribution of Nucifraga caryocatactes
Nucifraga caryocatactes
Paprastoji riešutinė,
Kiaušinis,
Paplitimo arealas
Apsaugos būklė

Paprastoji riešutinė - Nucifraga caryocatactes Linnaeus, 1758, (Passeriformes) būrio (Corvidae) šeimos (Nucifraga) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Tai maždaug kuosos dydžio paukštis, kuris nesunkiai atpažįstamas iš dėmėto kūno bei balto uodegos galo. Kūno ilgis 32-35 cm, sparnų tarpugaliai 50-58 cm, kūno masė 120-190 gramų. Tamsiai rudos plunksnos su baltomis dėmėmis ir dryžiais, tankiausios galvos šonuose. Baltos plunksnos po uodega. Blizgūs, juodi sparnai ir uodega. Tamsiai rudos akys, juodas snapas ir kojos. Porūšiai skiriasi plunksnų tankumu, bei baltų dėmių ir dryžių dydžiu. Jaunikliai turi blankesnės rudos spalvos sparnus.

Biologija Redaguoti

Riešutinė nėra labai vikri, kartais ilgą laiką nejudėdama tupi viršūnėje ar tarp tankių šakų. Balsas savotiškas „kerr-kerr-kerr", primenantis kuosos ir šarkos balsus. Monogamas. Lizdą krauna aukštai eglėse, prie kamieno, iš šakučių, vidų iškloja kerpėmis, supuvusia mediena. Kovo-balandžio mėn. deda 3-4 ovalius, šviesiai melsvus ir žalsvus, išmargintus rusvais taškeliais kiaušinius. Peri patelė 16-18 dienų, jaunikliai lizdą palieka 21-25 dienų amžiaus. Tiek patinas, tiek patelė maitina jauniklius.

Gyvena taigos spygliuočių, mišrių spygliuočių ir beržynų miškuose. Lizdas paprastai sukamas aukštuose spygliuočiuose.

Mityba Redaguoti

Riešutinė minta gyvūniniu ir augaliniu maistu. Lesa riešutus, spygliuočių sėklas, giles, šermukšnių ir gudobelių vaisius. Taip pat lesa vabzdžius, paukščių kiaušinius. Žiemą kaupia maisto atsargas. Riešutus ir giles paslepia po samanomis, medžių lapais.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Nucifraga caryocatactes. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų   dar 1 rūšis
       
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
    Gentis
Riešutinės
(Nucifraga)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Varniniai
(Corvidae)
    Rūšis
Paprastoji riešutinė
(Nucifraga caryocatactes)

Išnašos Redaguoti