FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Aquila nipalensis
Steppenadler
Aquila nipalensis 2010
Steppe Eagle
Aquila nipalensis distribution map
Nepalinis erelis
Paplitimo arealas
Apsaugos būklė

Nepalinis erelis - Aquila nipalensis Hodgson, 1833, chordinių (Chordata) tipo paukščių (Aves) klasės sakalinių paukščių (Falconiformes) būrio vanaginių (Accipitridae) šeimos (Aquila) genties rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Dydžiu ir forma panašus į Kilnųjį erelį, tik snapas mažesnis ir skiriasi išskleistų sparnų forma. Kūnas apie 62-81 centimetrų aukščio, sparnų ilgis 1,62-2,14 metrai. Patelės sveria apie 2,3-4,9 kilogramų ir yra šiek tiek didesnės už patinus, sveriančius apie 2-3,5 kilogramų. Plunksnų danga beveik visa tamsiai ruda, kiek blyškesnė apačioje, ypač pagurklyje. Plasnojamosios plunksnos ir uodega juosvos spalvos. Kaklas šviesesnis. Snapas įsodintas giliai, geltonas jo pagrindas nusitęsia iki pat ir už akies. Jauniklių apdaras blyškesnis už suaugusių paukščių.

Biologija Redaguoti

Gyvena atvirose lygumose, stepėse ir pusdykumėse; rytiniuose paplitimo regionuose - dykumose. Gyvena ir kalnuose, iki 2300 metrų virš jūros lygio. Žiemoja Afrikoje, savanoje.

Šie ereliai dauginasi balandžio Ÿ- rugpjūčio mėnesiais. Stato plokščius lizdus, išklotus odos ar kailio gabalėliais, ar išėdomis. Jį stato ant žemės, uolų, elektros stulpų, medžiuose, žmonių negyvenamose vietose, įskaitant paliktus automobilius ar dirbtinius lizdus. Peri 1-4 baltus kiaušinius, paprastai su gelsvai rudomis dėmėmis.

Mityba Redaguoti

Daugiausia minta smulkiais žinduoliais, paukščiais, ropliais, dvėseliena. Ši rūšis neretai medžioja ant žemės, vaikščiodami aplink, kartais stebi ir laukia grobio, pavyzdžiui, graužikų, netoli jų urvų. Taip pat gaudo ir kitus plėšrūnus, o žiemą Afrikoje šie ereliai minta termitais ir skėriais.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Aquila nipalensis. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 4 šeimos   dar 18 rūšių
       
  Būrys
Sakaliniai paukščiai
(Falconiformes)
    Gentis
Tikrieji ereliai
(Aquila)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Vanaginiai
(Accipitridae)
    Rūšis
Nepalinis erelis
(Aquila nipalensis)

Išnašos Redaguoti