FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Nectariniidae
Anthreptes malacensis Male2
Eastern Olive Sunbird (Nectarinia olivacea)
Chalcomitra amethystina 1

Nektarininiai - Nectariniidae Vigors, 1825, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Priklauso lenktą snapą ir gana ilgą uodegą turintys labai spalvoti paukščiai. Būdingas lytinis dimorfizmas. Patinų plunksnos labai žvilgančios, patelių blyškiai žalios. Snapas ilgas, lenktas, skirtas nekarui ir vabzdžiams rinkti. Kai kurių rūšių uodega labai ilga ir sudaro beveik pusę kūno ilgio. Sparnai trumpi.

Biologija Redaguoti

Paukščiai gana aktyviai gina savo užimtą teritoriją.

Lizdas Redaguoti

Kabantį ovalios formos lizdą įsirengia ant augalų ūglių ar šakų. Jį susuka iš samanų, voratinklių. Deda iki 3 kiaušinių.

Mityba Redaguoti

Minta daugiausia nektaru, tačiau taip pat ir vabzdžiais, ypač laikotarpiu, kai maitina jauniklius.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Afrikoje, Azijoje ir Australijoje.

Šeimoje 15 genčių, 132 rūšys.

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Angola (29), Australija (1), Austrija (1), Bangladešas (7), Bisau Gvinėja (3), Botsvana (7), Brunėjus (2), Burundis (9), Butanas (5), Centrinės Afrikos Respublika (11), Dramblio Kaulo Krantas (16), Egiptas (4), Eritrėja (1), Etiopija (14), Filipinai (15), Gabonas (22), Gambija (6), Gana (14), Gvinėja (6), Honkongas (1), Indija (16), Indonezija (23), Iranas (1), Izraelis (1), Jemenas (3), Jordanija (1), Jungtinė Karalystė (7), Jungtinės Amerikos Valstijos (8), Kambodža (2), Kamerūnas (28), Kenija (36), Kinija (8), Komorai (1), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (37), Laosas (10), Lesotas (2), Liberija (16), Madagaskaras (2), Malaizija (21), Malavis (19), Malis (3), Mauritanija (3), Mianmaras (12), Mozambikas (12), Namibija (9), Nepalas (9), Nigerija (24), Nigeris (6), Omanas (1), Pakistanas (1), Palestina (1), Papua Naujoji Gvinėja (2), Pietų Afrikos Respublika (18), Pusiaujo Gvinėja (13), Ruanda (7), Rytų Timoras (1), Saliamono Salos (1), San Tomė ir Prinsipė (1), Saudo Arabija (3), Seišeliai (1), Senegalas (10), Siera Leonė (7), Singapūras (7), Somalis (16), Sudanas (21), Svazilandas (6), Tailandas (20), Tanzanija (36), Togas (2), Uganda (37), Vietnamas (11), Vokietija (6), Zambija (23), Zimbabvė (15), Čadas (4), Šri Lanka (3). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (3), Pažeidžiami (4), Beveik nykstantys (8), Nekeliantys susirūpinimo (109).

Gentys Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        132 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Nektarininiai
(Nectariniidae)
  15 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti

  1. Rusvakrūčiai margieji geniai - Hypopicus Bonaparte, 1854