FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Nectarinia senegalensis
Scarlet chested sunbird
Scarlet-chested Sunbird (Chalcomitra senegalensis)
Chalcomitra senegalensis distribution map
Nectarinia senegalensis
Raudonkrūtė chalkomitra,
Paplitimo arealas
Apsaugos būklė

Raudonkrūtė chalkomitra - Nectarinia senegalensis Linnaeus, 1766, (Passeriformes) būrio (Nectariniidae) šeimos (Nectarinia) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas 13-15 cm ilgio, sveria 12-15 g. Patinai šiek tiek didesni nei patelės. Patino galva juoda su smaragdinės žalios spalvos karūna ir kaklu. Gerklė ir viršutinė krūtinės dalis yra tamsiai raudonos spalvos. Snapas ir kojos juodi. Akys tamsiai rudos. Patelių galva ir kaklas tamsiai rudos spalvos, antakiai balkšvi. Turi šviesiai rusvų plunksnų. Krūtinė ir pilvas gelsvi su tamsiai rudais dryžiais.

Biologija Redaguoti

Ši paukščių rūšis dar skirstoma į 6 porūšius, kurie daugiausia skiriasi tik papilvės spalva. Jų natūralios buveinės yra atviri lapuočių miškai, spygliuočių miškai, pakrančių krūmynai. Šios rūšies paukščiai turi gerą naktinį matymą, todėl dažniausiai maitinasi tamsiu paros metu, naktį. Taip jiems lengviau susirasti maisto. Jie priskiriami prie monogamiškų paukščių, o tai reiškia, kad jie visą savo gyvenimą gyvena, dauginasi ir peri jauniklius su vienu partneriu. Lizdai sukami aukštai medžiuose, tarp šakų ir tankios medžių lapijos, kad apsisaugotų nuo plėšrūnų. Juos suka tik patelės, iš sausos žolės, stiebų, lapų, žievės, voratinklių gijų. Lizdai yra kriaušės formos, sutvirtinti šakelėmis, su gaubtu virš įėjimo angos. Patinai gina lizdo teritoriją, ypač jauniklių perėjimo ir maitinimo metu. Deda 1-3 kiaušinius, kurie yra balti. Jauniklius peri tik patelės. Jie maitinami iki 8 savaičių, juos maitina abu tėvai.

Mityba Redaguoti

Minta nektaru, taip pat vabzdžiais, skėriais, skruzdėlėmis, drugiais, bitėmis, vapsvomis, vorais.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Nectarinia senegalensis. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 90 šeimų   dar 79 rūšys
       
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
    Gentis
Tikrosios nektarinos
(Nectarinia)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Nektarininiai
(Nectariniidae)
    Rūšis
Raudonkrūtė chalkomitra
(Nectarinia senegalensis)

Išnašos Redaguoti