FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Micrathene
Elf Owl

Kaktusinės pelėdos - Micrathene Coues, 1866, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Strigiformes) būrio (Strigidae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

Tai lengviausios pelėdos pasaulyje, kurių svoris yra apie 40 gramų. Šių pelėdų ilgis vyrauja nuo 12.5 iki 14.5 cm. Trumpauodegės, turinčios apvalias galvas be ausų kuokštų. Plunksnos būna rudos — pilkos spalvos su balkšvu pilvuku. Akys yra išblyškusios geltonos spalvos, kurios yra pabrėžiamos baltais, plonais antakiais. Jos turi ganėtinai ilgas kojas, kurios atrodo nuogos, tačiau yra padengtos retomis, pasišiaušusiomis plunksnomis.

Biologija Redaguoti

Nelaisvėje augančios Micrathene whitneyi išgyvena daugiau nei 5 metus. Linkusios apsigyventi sausose dykumose Suguaro kaktusų drevėse. Patelė dažniausiai padeda tris baltus kiaušinius. Kiaušiniai yra inkubuojami tris savaites kol išsirita jaunikliai. Jaunieni pelėdžiukai apsiplunksnuoja per 10 savaičių.

Mityba Redaguoti

Maitinasi vabzdžiais, todėl gyvena vietovėse, kur jų yra gausu. Yra žinoma, kad šios pelėdos ėda skorpionus, kažkaip sugebėdamos nutraukti jų geluonis. Jos yra dažnai pastebimos vejantis skraidančius vabzdžius.

Paplitimas Redaguoti

Rūšys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Duncan, James R. (2003). Owls of the World: Their Lives, Behavior and Survival. Richmond Hill, Ontario: Firefly Books. p. 33. ISBN 1552978451.
  • Del Hoyo, J.; Elliot, A. & Sargatal, J. (Hrsg.) (1999): Handbook of the Birds of the World. Volume 5: Barn-Owls to Hummingbirds. Lynx Edicions. ISBN 8487334253
  • Micrathene. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos  
      1 Rūšis
Kaktusinė pelėda
(Micrathene whitneyi)
  Būrys
Pelėdiniai paukščiai
(Strigiformes)
    Gentis
Kaktusinės pelėdos
(Micrathene)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Pelėdiniai
(Strigidae)

Išnašos Redaguoti