FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Megaptera novaeangliae
Humpback Whale underwater shot
Megaptera novaeangliae

Kuprotasis banginis - Megaptera novaeangliae Borowski, 1781, chordinių (Chordata) tipo (Mammalia) klasės (Cetartiodactyla) būrio (Balaenopteridae) šeimos (Megaptera) genties rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Užauga iki 13-15 m ilgio, sveria apie 150 tonų. Liemuo storas, krūtininiai plaukmenys gumbuoti ir labai ilgi. Nugara tamsi, mėlynai juoda, o apačia su šviesiomis dėmėmis.

Biologija Redaguoti

Gyvena pakrantėse, pavasarį migruoja iš tropinių sričių į arktinius ir antarktinius regionus.

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Perrin, W. (2011). Megaptera novaeangliae (Borowski, 1781). In: Perrin, W.F. World Cetacea Database. Accessed through: World Register of Marine Species at http://www.marinespecies.org/aphia.php?p=taxdetails&id=137092 on 2011-02-19
  • ITIS database Žr.
  • Mead, J. G. and R. L. Brownell, Jr. (2005). Cetacea. Pages 723--743 in Wilson, D.E. & D.M. Reeder (eds). Mammal Speciesof the World. A Taxonomic and Geographic Reference (3rd ed), Johns Hopkins University Press, 2,142 pp. Žr.
  • Rice, D. W. 1998. Marine mammals of the world. Systematics and distribution. Society for Marine Mammalogy Special Publication 4. Žr.
  • Hershkovitz, P. (1966). Catalog of living whales. U.S. National Museum Bulletin 246:1--259. Žr.
  • Jefferson, T. A., M. A. Webber and R. L. Pitman. (2008). Marine mammals of the world. Academic Press, Amsterdam. Žr.
  • The IUCN Red List of Threatened Species. Version 2008. Žr.
  • Perrin, W. F., B. Würsig and J. G. M. Thewissen. (2009). Encyclopedia of marine mammals. Academic Press, Amsterdam. Žr.
  • Borowski, G. H. (1781). Gemeinnüzzige[sic] Naturschichte des Tierreichs,.. G. L. Lange, Berlin and Stralsund. Žr.
  • Clapham, P. J. and J. G. Mead. (1999). Megaptera novaeangliae. Mammalian Species 604:1--9. Žr.
  • Stacey, P. J. and P. W. Arnold. (1999). Orcaella brevirostris. Mammalian Species 616:1--8. Žr.
  • King, C. (2009). Terrestrial mammals (Chordata). In: Gordon, D. (Ed.) (2009). New Zealand Inventory of Biodiversity. Volume One: Kingdom Animalia. 584 pp Žr.
  • Schmidly, D. J. and B. Würsig. 2009. Mammals (Vertebrata: Mammalia) of the Gulf of Mexico, Pp. 1343–1352 in Felder, D.L. and D.K. Camp (eds.), Gulf of Mexico–Origins, Waters, and Biota. Biodiversity. Texas A&M Press, College Station, Texas. Žr.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 42 šeimos   dar 23 rūšys
       
  Būrys
(Cetartiodactyla)
    Gentis
Kuprotieji banginiai
(Megaptera)

  Klasė
Žinduoliai
(Mammalia)
    Šeima
Raukšlėtieji banginiai
(Balaenopteridae)
    Rūšis
Kuprotasis banginis
(Megaptera novaeangliae)

Išnašos Redaguoti

  1. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera novaeangliae informacija.
  2. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena allamack informacija.
  3. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena atlanticus informacija.
  4. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena boops informacija.
  5. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena gibbosa informacija.
  6. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena lalandii informacija.
  7. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena longimana informacija.
  8. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena nodosa informacija.
  9. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena novaeangliae informacija.
  10. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaena sulcata antarctica informacija.
  11. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera antarctica informacija.
  12. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera astrolabe informacija.
  13. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera australis informacija.
  14. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera capensis informacija.
  15. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera leucopteron informacija.
  16. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Balaenoptera syncondylus informacija.
  17. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Kyphobalaena keporkak informacija.
  18. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera americana informacija.
  19. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera antarctica informacija.
  20. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera australis informacija.
  21. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera bellicosa informacija.
  22. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera boops informacija.
  23. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera brasiliensis informacija.
  24. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera braziliensis informacija.
  25. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera burmeisteri informacija.
  26. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera gigas informacija.
  27. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera indica informacija.
  28. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera kusira informacija.
  29. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera kuzira informacija.
  30. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera lalandii informacija.
  31. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera longimana informacija.
  32. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera longimana morei informacija.
  33. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera longipinna informacija.
  34. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera nodosa informacija.
  36. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera nodosa bellicosa informacija.
  37. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera nodosa lalandii informacija.
  38. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera nodosa nodosa informacija.
  39. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera nodosa novaezealandiae informacija.
  40. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera novaezelandiae informacija.
  41. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera osphya informacija.
  42. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera osphyia informacija.
  43. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera poescop informacija.
  44. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Megaptera versabilis informacija.
  45. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Poescopia lalandii informacija.
  46. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Rorqualus antarcticus informacija.
  47. Global Biodiversity Information Facility: GBIF: Rorqualus australis informacija.
  48. World Register of Marine Species: Balaena allamack
  49. World Register of Marine Species: Balaena atlanticus
  50. World Register of Marine Species: Balaena boops
  51. World Register of Marine Species: Balaena gibbosa
  52. World Register of Marine Species: Balaena lalandii
  53. World Register of Marine Species: Balaena longimana
  54. World Register of Marine Species: Balaena nodosa
  55. World Register of Marine Species: Balaena novaeangliae
  56. World Register of Marine Species: Balaena sulcata antarctica
  57. World Register of Marine Species: Balaenoptera antarctica
  58. World Register of Marine Species: Balaenoptera astrolabe
  59. World Register of Marine Species: Balaenoptera australis
  60. World Register of Marine Species: Balaenoptera capensis
  61. World Register of Marine Species: Balaenoptera leucopteron
  62. World Register of Marine Species: Balaenoptera syncondylus
  63. World Register of Marine Species: Kyphobalaena keporkak
  64. World Register of Marine Species: Megaptera americana
  65. World Register of Marine Species: Megaptera antarctica
  66. World Register of Marine Species: Megaptera australis
  67. World Register of Marine Species: Megaptera bellicosa
  68. World Register of Marine Species: Megaptera boops
  69. World Register of Marine Species: Megaptera brasiliensis
  70. World Register of Marine Species: Megaptera braziliensis
  71. World Register of Marine Species: Megaptera burmeisteri
  72. World Register of Marine Species: Megaptera gigas
  73. World Register of Marine Species: Megaptera indica
  74. World Register of Marine Species: Megaptera kusira
  75. World Register of Marine Species: Megaptera kuzira
  76. World Register of Marine Species: Megaptera lalandii
  77. World Register of Marine Species: Megaptera longimana
  78. World Register of Marine Species: Megaptera longimana morei
  79. World Register of Marine Species: Megaptera longipinna
  80. World Register of Marine Species: Megaptera nodosa
  82. World Register of Marine Species: Megaptera nodosa bellicosa
  83. World Register of Marine Species: Megaptera nodosa lalandii
  84. World Register of Marine Species: Megaptera nodosa nodosa
  85. World Register of Marine Species: Megaptera nodosa novaezealandiae
  86. World Register of Marine Species: Megaptera novaezelandiae
  87. World Register of Marine Species: Megaptera osphya
  88. World Register of Marine Species: Megaptera osphyia
  89. World Register of Marine Species: Megaptera poescop
  90. World Register of Marine Species: Megaptera versabilis
  91. World Register of Marine Species: Poescopia lalandii
  92. World Register of Marine Species: Rorqualus antarcticus
  93. World Register of Marine Species: Rorqualus australis