FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Circus
C aeruginosus

Lingės - Circus Lacepede, 1799, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Falconiformes) būrio (Accipitridae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Patinai lengvesni ir mažesni, nei patelės. Skirtumai priklauso nuo rūšies.

Biologija Redaguoti

Buveinė ir lizduose, kartais medžiuose, gyvena drėgnose arba sausuose vietovėse.

Mityba Redaguoti

Minta žinduoliais, varliagyviais, žuvimis.

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (4), Airija (2), Alžyras (3), Argentina (2), Australija (3), Austrija (4), Azerbaidžanas (3), Bahamai (1), Baltarusija (1), Bangladešas (3), Belgija (1), Belizas (1), Beninas (2), Bermudai (1), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (3), Botsvana (3), Brazilija (3), Bulgarija (2), Butanas (1), Danija (3), Dominikos Respublika (1), Egiptas (4), Ekvadoras (2), Eritrėja (2), Estija (4), Etiopija (3), Farerai (1), Fidžis (2), Filipinai (3), Folklando (Malvinų) Salos (1), Gabonas (1), Gajana (1), Gambija (1), Gana (1), Graikija (4), Gruzija (1), Gvadelupa (1), Gvatemala (1), Gvinėja (1), Haitis (1), Hondūras (1), Honkongas (1), Indija (5), Indonezija (2), Irakas (1), Iranas (4), Ispanija (4), Italija (4), Izraelis (4), JAV Mergelių salos (1), Jamaika (1), Japonija (3), Jordanija (1), Jungtiniai Arabų Emyratai (2), Jungtinė Karalystė (4), Jungtinės Amerikos Valstijos (2), Kambodža (2), Kamerūnas (1), Kanada (1), Kazachija (4), Kenija (4), Kinija (5), Kipras (4), Kirgizija (1), Kolumbija (3), Kongo Demokratinė Respublika (4), Kosta Rika (1), Kroatija (1), Kuba (1), Laosas (2), Latvija (3), Lenkija (4), Lesotas (1), Lietuva (4), Madagaskaras (3), Malavis (2), Malis (1), Malta (3), Marianos Šiaurinės Salos (1), Marokas (3), Mauritanija (2), Meksika (2), Mianmaras (4), Mongolija (1), Mozambikas (1), Namibija (1), Naujoji Kaledonija (1), Naujoji Zelandija (3), Nepalas (5), Nigerija (1), Nigeris (1), Norfolkas (1), Norvegija (4), Nyderlandai (4), Omanas (2), Pakistanas (4), Palestina (4), Panama (2), Papua Naujoji Gvinėja (2), Paragvajus (2), Peru (3), Pietų Afrikos Respublika (6), Pietų Korėja (3), Portugalija (3), Prancūzija (4), Prancūzijos Gviana (1), Prancūzijos Polinezija (1), Puerto Rikas (2), Reunjonas (1), Ruanda (1), Rumunija (4), Rusija (6), Rytų Timoras (1), Salvadoras (2), Saudo Arabija (1), Seišeliai (1), Senegalas (3), Serbija (1), Siera Leonė (1), Singapūras (1), Sirija (1), Slovakija (2), Slovėnija (1), Somalis (2), Sudanas (3), Suomija (4), Surinamas (1), Svazilandas (3), Tailandas (3), Taivanas (4), Tanzanija (4), Trinidadas ir Tobagas (1), Tunisas (3), Turkija (5), Uganda (4), Ukraina (3), Urugvajus (2), Uzbekija (4), Vakarų Sachara (1), Vanuatu (1), Venesuela (2), Vengrija (4), Vietnamas (2), Vokietija (4), Zambija (3), Zimbabvė (4), Čadas (1), Čekija (2), Čilė (3), Šiaurės Korėja (1), Šri Lanka (3), Švedija (5), Šveicarija (2). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (1), Pažeidžiami (2), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (10).

Rūšys Redaguoti

  1. Pievinė lingė - Circus pygargus Linnaeus, 1758
  2. Javinė lingė - Circus cyaneus Linnaeus, 1766
  3. Nendrinė lingė - Circus aeruginosus Linnaeus, 1758
  4. Rytinė lingė - Circus spilonotus Kaup, 1847
  5. Afrikinė lingė - Circus ranivorus Daudin, 1800
  6. Fidžinė lingė - Circus approximans Peale, 1848
  7.  ? Circus macrosceles Newton, 1863, (anksčiau buvo C. maillardi)
  8. Madagaskarinė lingė - Circus maillardi Verreaux, 1862
  9. Ilgasparnė lingė - Circus buffoni Gmelin, 1788
  10. Dėmėtoji lingė - Circus assimilis Jardine, Selby, 1828
  11. Juodoji lingė - Circus maurus Temminck, 1828
  12. Pilkoji lingė - Circus cinereus Vieillot, 1816
  13. Stepinė lingė - Circus macrourus Gmelin, 1770
  14. Margoji lingė - Circus melanoleucos Pennant, 1769
  1.  ? Circus maillardi Verreaux, 1862

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 3 šeimos  
      13 rūšių
  Būrys
Sakaliniai paukščiai
(Falconiformes)
    Gentis
Lingės
(Circus)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Vanaginiai
(Accipitridae)

Išnašos Redaguoti