FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Liliaceae
Lilium pyrenaicum
Lelijiniai

Lelijiniai - Liliaceae Juss., 1789, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus lelijainių (Liliopsida) klasės (Liliales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (15), Airija (5), Alžyras (10), Andora (6), Armėnija (18), Australija (2), Austrija (22), Azerbaidžanas (6), Baltarusija (2), Belgija (2), Brazilija (3), Bulgarija (7), Butanas (11), Danija (9), Egiptas (2), Estija (3), Filipinai (1), Graikija (42), Gruzija (24), Gvatemala (2), Hondūras (1), Honkongas (1), Indija (20), Irakas (9), Iranas (43), Ispanija (40), Italija (18), Izraelis (15), Japonija (32), Jordanija (4), Jungtinė Karalystė (18), Jungtinės Amerikos Valstijos (173), Kanada (24), Kazachija (19), Kinija (62), Kipras (4), Kirgizija (24), Kosta Rika (1), Kroatija (3), Laosas (1), Lenkija (8), Libanas (1), Makedonija (2), Marokas (8), Meksika (26), Mianmaras (5), Mongolija (5), Naujoji Zelandija (9), Nepalas (13), Nikaragva (1), Norvegija (9), Nyderlandai (18), Pakistanas (9), Palestina (1), Pietų Afrikos Respublika (1), Pietų Korėja (15), Portugalija (7), Prancūzija (28), Rumunija (5), Rusija (41), Saudo Arabija (2), Serbija (1), Sirija (12), Slovakija (1), Slovėnija (8), Suomija (9), Tadžikija (20), Taivanas (4), Tanzanija (2), Tunisas (3), Turkija (60), Turkmėnija (11), Ukraina (12), Uzbekija (22), Vengrija (11), Vietnamas (3), Vokietija (15), Čekija (3), Šiaurės Korėja (2), Švedija (42), Šveicarija (10). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Nykstantys (5), Pažeidžiami (3), Beveik nykstantys (1), Nekeliantys susirūpinimo (1), Trūksta duomenų (4).

Gentys Redaguoti

  1.  ? Amana ?, ?
  2.  ? Calochortus Pursh, ?
  3.  ? Cardiocrinum ?, ?
  4. Eritronis - Erythronium L., ?
  5. Margutė - Fritillaria L., ?
  6. Vištapienė - Gagea Salisb., ?
  7. Lelija - Lilium L., ?
  8.  ? Lloydia Salisb., Rchb., ?
  9.  ? Medeola L., ?
  10. Česnakenis - Nectaroscordum ?, ?
  11.  ? Nomocharis ?, ?
  12.  ? Notholirion ?, ?
  13.  ? Prosartes D. Don, ?
  14. Raitvis - Scoliopus Torr., ?
  15. Tulpė - Tulipa L., ?
  16.  ? Zygadenus ?, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 12 šeimų  
   
  Eilė
Lelijiečiai
(Liliales)
   
        162 rūšys
  Klasė
Lelijainiai
(Liliopsida)
    Šeima
Lelijiniai
(Liliaceae)
  16 genčių  
         
  dar 18 eilių  

Išnašos Redaguoti