FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Aconitum
Aconitum lycoctonum vulparia01
Aconitum carmichaelii var. wilsonii 002

Kurpelė - Aconitum L., ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Ranunculales) eilės (Ranunculaceae) šeimos gentis.

Pavadinimas iš graikų k. žodžio akone – uola (kai kurie šios genties augalai auga ant uolų).

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ] Daugiamečiai žoliniai augalai su stačiu stiebu ir plaštakiškai suskaldytais lapais. Taurėlapiai spalvoti, viršutinis šalmo pavidalo, dvi apatinės taurėlapių poros paprastai nelygaus dydžio. Vaisius – lapavaisis.

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Hazard T Šios genties augalai turi narkotinius alkaloidus, todėl labai nuodingi.

Kai kurios rūšys auginamos darželiuose.

Paplitimas Redaguoti

Paplitusių Europoje, Azijoje, Šiaurės Amerikoje. [ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (5), Airija (1), Albanija (2), Alžyras (1), Andora (3), Angilija (1), Antigva ir Barbuda (2), Argentina (7), Armėnija (5), Aruba (2), Australija (10), Austrija (13), Azerbaidžanas (3), Bahamai (3), Baltarusija (2), Bangladešas (1), Belgija (3), Belizas (4), Beninas (5), Bisau Gvinėja (4), Bolivija (13), Bosnija ir Hercegovina (3), Botsvana (4), Brazilija (50), Britų Mergelių salos (2), Brunėjus (1), Bulgarija (7), Burkina Fasas (5), Burundis (4), Butanas (8), Centrinės Afrikos Respublika (5), Danija (6), Dominika (2), Dominikos Respublika (4), Dramblio Kaulo Krantas (6), Egiptas (2), Ekvadoras (13), Etiopija (6), Fidžis (2), Filipinai (10), Gabonas (6), Gajana (12), Gana (9), Graikija (3), Gruzija (7), Guamas (2), Gvadelupa (2), Gvatemala (13), Gvinėja (5), Haitis (3), Hondūras (8), Honkongas (3), Indija (29), Indonezija (18), Irakas (2), Iranas (2), Islandija (1), Ispanija (14), Italija (13), Izraelis (3), JAV Mergelių salos (2), JAV mažosios salos (1), Jamaika (3), Japonija (21), Jemenas (2), Jordanija (3), Jungtinė Karalystė (4), Jungtinės Amerikos Valstijos (60), Juodkalnija (2), Kambodža (5), Kamerūnas (11), Kanada (5), Kazachija (7), Kenija (7), Kinija (107), Kipras (1), Kirgizija (4), Kolumbija (23), Komorai (1), Kongas (2), Kongo Demokratinė Respublika (7), Kosta Rika (16), Kroatija (8), Kuba (7), Laosas (10), Latvija (1), Lenkija (9), Lesotas (2), Libanas (3), Liberija (5), Lichtenšteinas (2), Lietuva (1), Madagaskaras (10), Majotas (3), Makao (1), Makedonija (1), Malaizija (9), Malavis (4), Malis (2), Malta (1), Marokas (7), Martinika (1), Mauricijus (1), Meksika (72), Mianmaras (8), Mikronezija (2), Moldavija (2), Mongolija (4), Montseratas (1), Mozambikas (3), Namibija (3), Naujoji Kaledonija (1), Naujoji Zelandija (5), Nepalas (17), Nigerija (10), Nigeris (2), Nikaragva (11), Norvegija (5), Nyderlandai (7), Nyderlandų Antilai (3), Omanas (1), Pakistanas (6), Panama (13), Papua Naujoji Gvinėja (7), Paragvajus (6), Peru (21), Pietų Afrikos Respublika (14), Pietų Korėja (11), Portugalija (4), Prancūzija (11), Prancūzijos Gviana (12), Puerto Rikas (13), Pusiaujo Gvinėja (7), Reunjonas (3), Ruanda (5), Rumunija (14), Rusija (27), Salvadoras (6), San Tomė ir Prinsipė (2), Saudo Arabija (1), Senegalas (6), Serbija (2), Siera Leonė (2), Singapūras (1), Sirija (3), Slovakija (11), Slovėnija (10), Somalis (4), Sudanas (3), Suomija (5), Surinamas (8), Svazilandas (2), Tadžikija (1), Tailandas (16), Taivanas (6), Tanzanija (11), Togas (5), Trinidadas ir Tobagas (4), Tunisas (3), Turkija (4), Turkmėnija (1), Uganda (3), Ukraina (7), Urugvajus (3), Uzbekija (2), Venesuela (24), Vengrija (9), Vietnamas (11), Vokietija (13), Zambija (6), Zimbabvė (8), Čadas (1), Čekija (8), Čilė (4), Šiaurės Korėja (7), Šri Lanka (5), Švedija (9), Šveicarija (8), Žaliasis Kyšulys (2)..

Rūšys Redaguoti

A Redaguoti

B Redaguoti

C Redaguoti

D Redaguoti

E Redaguoti

F Redaguoti

G Redaguoti

H Redaguoti

I Redaguoti

J Redaguoti

K Redaguoti

L Redaguoti

M Redaguoti

N Redaguoti

O Redaguoti

P Redaguoti

Q Redaguoti

R Redaguoti

S Redaguoti

T Redaguoti

U Redaguoti

V Redaguoti

W Redaguoti

X Redaguoti

Y Redaguoti

Z Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 6 šeimos  
      25 rūšys
  Eilė
Vėdryniečiai
(Ranunculales)
    Gentis
Kurpelė
(Aconitum)

  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
(Ranunculaceae)

  dar 66 eilės   dar 25 gentys  

Išnašos Redaguoti