FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Podicipedidae
Podiceps griseigena 1 (Marek Szczepanek)
Kraginiai

Kraginiai - Podicipedidae Bonaparte, 1831, paukščių (Podicipediformes) būrio šeima.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Kragai yra maži ar didesni nei vidutinio dydžio.Kraginių šeima yra nuo 120 g ir 23,5 cm dydžio iki 1,7 kg ir 71 cm. Kragai turi siaurus sparnus, o kai kurios rūšys yra linkę skristi.Dvi Pietų Amerikos rūšys iš tiesų neskraido.Snapas gali skirtis nuo trumpo ir ilgo, priklausomai nuo mitybos, kuri svyruoja nuo žuvų gėlo vandens vabzdžių ir vėžiagyvių. Kojos visada yra didelės, su plačiais skilčiais apie pirštais ir mažais klodais, jungiant priekinius tris pirštus. Užpakalinis pirštas taip pat turi nedidelį skiltį. Naujausi eksperimentiniai darbai parodė, kad šių skilčių dirba kaip povandeniniai sparnai. Kragai turi neįprastą pierzę. Tai yra tankios ir atsparios vandeniui apatinės dalies plunksnos.

Biologija Redaguoti

Kragai yra maži ar didesni nei vidutinio dydžio ir yra puikūs plaukikai ir narai. Tačiau, nors jie gali bėgti trumpą atstumą, jie yra linkę nukristi, nes jų kojos dedamos toli atgal ant kūno.Spausdami savo plunksnas nuo kūno, kragai gali reguliuoti savo plūdrumą.Jie plaukia vandenyje mažai,tik galvos ir kaklo veikiami.Kai kragai atsiveda jauniklius jie valgo savo plunksnas, ir taip maitina savo jauniklius. Ši funkcija nėra aiški, bet manoma, kad padeda mažinti jų pažeidžiamumą skrandžio parazitams.Jaunikliai moka plaukti nuo pat gimimo.

Mityba Redaguoti

Kraginių mityba svyruoja nuo gėlo vandens žuvų, vabzdžių ir vėžiagyvių.

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (6), Angilija (1), Angola (1), Antigva ir Barbuda (1), Argentina (7), Aruba (1), Australija (5), Austrija (4), Azerbaidžanas (2), Bahamai (2), Belgija (2), Belizas (2), Bermudai (1), Bolivija (5), Bosnija ir Hercegovina (2), Botsvana (2), Brazilija (5), Britų Mergelių salos (2), Bulgarija (2), Centrinės Afrikos Respublika (1), Danija (5), Dominika (1), Dominikos Respublika (2), Dramblio Kaulo Krantas (1), Egiptas (3), Ekvadoras (4), Estija (5), Etiopija (2), Farerai (1), Filipinai (2), Folklando (Malvinų) Salos (2), Gabonas (1), Gajana (2), Gambija (1), Graikija (3), Grenada (1), Grenlandija (2), Gvadelupa (1), Gvatemala (5), Haitis (2), Hondūras (2), Honkongas (2), Indija (3), Indonezija (2), Irakas (1), Iranas (2), Islandija (3), Ispanija (6), Italija (3), Izraelis (5), JAV Mergelių salos (2), Jamaika (2), Japonija (5), Jungtiniai Arabų Emyratai (3), Jungtinė Karalystė (7), Jungtinės Amerikos Valstijos (8), Kaimanų salos (1), Kamerūnas (1), Kanada (8), Kazachija (5), Kenija (3), Kinija (5), Kipras (1), Kolumbija (5), Kongo Demokratinė Respublika (1), Kosta Rika (3), Kuba (2), Laosas (1), Latvija (4), Lenkija (5), Lesotas (1), Lietuva (3), Liuksemburgas (1), Madagaskaras (3), Malavis (1), Marokas (3), Meksika (8), Mianmaras (1), Monakas (2), Montseratas (1), Namibija (3), Naujoji Kaledonija (1), Naujoji Zelandija (3), Nepalas (3), Nikaragva (2), Norvegija (6), Nyderlandai (5), Nyderlandų Antilai (2), Omanas (1), Pakistanas (1), Palestina (2), Panama (3), Papua Naujoji Gvinėja (2), Paragvajus (5), Peru (9), Pietų Afrikos Respublika (3), Pietų Korėja (5), Portugalija (3), Prancūzija (6), Prancūzijos Gviana (1), Puerto Rikas (2), Rumunija (4), Rusija (5), Rytų Timoras (2), Saliamono Salos (1), Salvadoras (3), Senegalas (1), Sent Lusija (1), Serbija (1), Singapūras (1), Slovakija (1), Slovėnija (3), Somalis (1), Suomija (5), Surinamas (1), Svazilandas (3), Tailandas (1), Taivanas (3), Tanzanija (3), Terksas ir Kaikosas (1), Trinidadas ir Tobagas (2), Tunisas (3), Turkija (5), Uganda (2), Ukraina (1), Urugvajus (3), Vanuatu (1), Venesuela (3), Vengrija (5), Vietnamas (1), Vokietija (5), Zambija (1), Zimbabvė (3), Čekija (2), Čilė (4), Šiaurės Korėja (2), Šri Lanka (1), Švedija (5), Šveicarija (4). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (3), Grėsmingai nykstantys (1), Nykstantys (2), Pažeidžiami (2), Nekeliantys susirūpinimo (14).

Gentys Redaguoti

  1. Mažieji kragai - Tachybaptus Reichenbach, 1853
  2. Pietų Amerikos kragai - Rollandia Bonaparte, 1856
  3. Pietiniai kragai - Poliocephalus Selby, 1840
  4. Margasnapiai kragai - Podilymbus Lesson, 1831
  5. Tikrieji kragai - Podiceps Latham, 1787
  6. Šiaurės Amerikos kragai - Aechmophorus Coues, 1862

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

Būrys
Kraginiai paukščiai
(Podicipediformes)
  Šeima
Kraginiai
(Podicipedidae)
  6 gentys   30 rūšių
         
  Klasė
Paukščiai
(Aves)

  dar 27 būriai

Išnašos Redaguoti