FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Acer
Acer pseudoplatanus 2
Acer macrophyllum 1199

Klevas - Acer L., 1753, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Sapindales) eilės (Sapindaceae) šeimos gentis.

Genties pavadinimas kildinamas iš lotyniško žodžio acer – smailus, aštrus, ir graikų kalbos žodžio akros – smailus (klevų lapų skiautės smailiaviršūnės).

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ] Klevai – medžiai arba krūmai nemažais priešiniais lapais, smulkiais, neryškiais žiedais, skeltiniais sparnavaisiais. Tarp įvairių rūšių skirtumų gali būti daugiau, nei panašumų. Jos skiriasi dydžiu, lapų forma, o kartais tik iš sparnavaisių, kurie visų klevų gana panašūs, ir tegalima atpažinsi, koks tai augalas.

Beveik visi klevai mėgsta atviras, saulėtas vietas, bet sausrų nemėgsta.

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Platanalapio klevo Acer pseudoplatanus mediena laikoma viena vertingiausių - ji naudojama smuikų ir kitų instrumentų korpusams gaminti. Lentos, medžio plokštės naudojama ir pastatų vidaus apdailai bei baldų gamybai. Medienos paviršių nesunku apdirbti, lengva poliruoti, beicuoti ir dažyti, taip pat lakuoti, ypač vertinamas atsparus nusidėvėjimui klevo parketas. Pjauta mediena tinka laiptų gamybai ir stalviršiams, iš jo gaminami žaislai, o iš cukrinio klevo sunkiamas sirupas.

Paplitimas Redaguoti

Europoje yra tik keletas savaiminių rūšių, žymiai daugiau jų yra Azijoje, Amerikoje, netgi Afrikoje. Lietuvoje auga viena savaiminė rūšis ir dar kelios įvežtinės rūšys. [ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Airija (9), Alžyras (6), Andora (9), Argentina (7), Armėnija (6), Australija (15), Austrija (16), Azerbaidžanas (3), Belgija (17), Bolivija (4), Bosnija ir Hercegovina (4), Brazilija (5), Bulgarija (15), Burundis (1), Butanas (8), Danija (15), Egiptas (5), Ekvadoras (2), Estija (2), Etiopija (7), Filipinai (3), Graikija (23), Gruzija (17), Gvatemala (2), Honkongas (1), Indija (16), Indonezija (1), Irakas (2), Iranas (10), Islandija (1), Ispanija (54), Italija (21), Izraelis (5), Japonija (36), Jemenas (1), Jordanija (1), Jungtinė Karalystė (38), Jungtinės Amerikos Valstijos (60), Juodkalnija (3), Kanada (20), Kenija (7), Kinija (75), Kipras (4), Kirgizija (2), Kroatija (8), Laosas (2), Latvija (1), Lenkija (24), Libanas (2), Lietuva (1), Liuksemburgas (4), Makedonija (5), Malaizija (1), Malavis (1), Marokas (11), Meksika (7), Mianmaras (8), Naujoji Zelandija (20), Nepalas (12), Norvegija (13), Nyderlandai (39), Pakistanas (3), Panama (7), Pietų Afrikos Respublika (3), Pietų Korėja (15), Portugalija (12), Prancūzija (49), Ruanda (3), Rumunija (7), Rusija (17), Saudo Arabija (1), Sirija (4), Slovakija (7), Slovėnija (14), Suomija (10), Tailandas (5), Taivanas (12), Tanzanija (5), Tunisas (3), Turkija (14), Turkmėnija (3), Uganda (4), Ukraina (8), Urugvajus (1), Uzbekija (1), Vengrija (13), Vietnamas (11), Vokietija (52), Zambija (1), Čekija (10), Šiaurės Korėja (6), Švedija (35), Šveicarija (16). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (2), Pažeidžiami (1), Beveik nykstantys (2).

Rūšys Redaguoti

A Redaguoti

B Redaguoti

C Redaguoti

D Redaguoti

E Redaguoti

F Redaguoti

G Redaguoti

H Redaguoti

I Redaguoti

J Redaguoti

K Redaguoti

L Redaguoti

M Redaguoti

N Redaguoti

O Redaguoti

P Redaguoti

Q Redaguoti

R Redaguoti

S Redaguoti

T Redaguoti

U Redaguoti

V Redaguoti

W Redaguoti

X Redaguoti

Y Redaguoti

Z Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 15 šeimų  
      40 rūšių
  Eilė
Muileniečiai
(Sapindales)
    Gentis
Klevas
(Acer)

  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
(Sapindaceae)

  dar 66 eilės   dar 24 gentys  

Išnašos Redaguoti