FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Troglodytidae
Campylorhynchus brunneicapillus 20061226
Zaunkoenig-photo
Thryorchilus browni -Costa Rica-8

Karietaitiniai - Troglodytidae Swainson, 1832, žvirblinių paukščių (Passeriformes) būrio šeima.

Išvaizda Redaguoti

Priklauso kresni, apie 10 g sveriantys paukščiai, kurių snapas nusmailėjęs ir kartais kiek palinkęs žemyn. Žiočių kampuose būna nedaug šerelių. Kojos ilgos ir stiprios. Nagai dideli, riesti, aštrūs. Plunksnos rusvų spalvų.

Biologija Redaguoti

Gyvena miškuose, kur tankus pomiškis. Skraido silpnai, bet puikiai bėgioja. Paukščiai laikosi poromis ar pavieniui. Patinų giesmė skambi, melodinga, kartais gieda ir patelės.

Lizdas Redaguoti

Lizdas gana masyvus, rutulio formos. Jį suka po šaknimis, tankiuose krūmuose. Deda 2-10 kiaušinių. Patelė peri apie 2 savaites. Jaunikliai iš lizdo išsirita po 16-18 dienų.

Mityba Redaguoti

Minta gyvūniniu maistu, lesa sėklas ir uogas.

Paplitimas Redaguoti

Paplitę Eurazijoje ir Amerikoje. Lietuvoje gyvena viena rūšis – karetaitė (Troglodytes troglodytes).

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (1), Alžyras (1), Antigva ir Barbuda (1), Argentina (5), Austrija (1), Bahamai (1), Belgija (1), Belizas (11), Bermudai (2), Bolivija (17), Brazilija (17), Bulgarija (1), Butanas (1), Danija (1), Dominika (1), Ekvadoras (35), Estija (1), Farerai (1), Folklando (Malvinų) Salos (2), Gajana (10), Graikija (1), Grenada (1), Gvadelupa (1), Gvatemala (20), Hondūras (18), Indija (1), Iranas (1), Islandija (1), Ispanija (1), Italija (1), Izraelis (1), Japonija (1), Jordanija (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (10), Kanada (8), Kazachija (1), Kinija (3), Kipras (1), Kirgizija (1), Kolumbija (35), Kosta Rika (24), Kuba (1), Latvija (1), Lenkija (1), Lietuva (1), Liuksemburgas (1), Marokas (1), Martinika (1), Meksika (38), Nepalas (1), Nikaragva (17), Norvegija (1), Nyderlandai (1), Pakistanas (1), Palestina (1), Panama (26), Paragvajus (4), Peru (30), Pietų Korėja (1), Portugalija (1), Prancūzija (1), Prancūzijos Gviana (7), Rumunija (1), Rusija (1), Salvadoras (13), Sent Lusija (1), Sent Vinsentas ir Grenadinai (1), Serbija (1), Slovėnija (1), Suomija (1), Surinamas (6), Taivanas (1), Trinidadas ir Tobagas (3), Tunisas (1), Turkija (1), Ukraina (1), Urugvajus (1), Uzbekija (1), Venesuela (22), Vengrija (1), Vokietija (1), Čekija (1), Čilė (2), Šiaurės Korėja (1), Švedija (1), Šveicarija (1). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (3), Nykstantys (2), Pažeidžiami (3), Beveik nykstantys (4), Nekeliantys susirūpinimo (67).

Gentys Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 98 šeimos  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        apie 85 rūšys
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Karietaitiniai
(Troglodytidae)
  14-20 genčių  
         
  dar 27 būriai  

Išnašos Redaguoti