FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Anthracothorax nigricollis
Anthracothorax nigricollis 1152
Black-throated Mango (Anthracothorax nigricollis)
Anthracothorax nigricollis map
Juodagurklis mangas
Apsaugos būklė

Juodagurklis mangas - Anthracothorax nigricollis Vieillot, 1817, mangų (Anthracothorax) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Juodagurklis mangas yra apie 10,2 cm ir sveria apie 7,2 g. Turi ilgoką, juodą, truputį lenktą snapą. Abiejų lyčių uodegos centrinės plunksnos yra tamsios, išorinė uodega yra tamsiai raudonos spalvos su juodu galiuku. Patinų kūno viršutinės dalys yra ryškiai žalios spalvos. Jų gerklė ir krūtinės ląsta yra matinės juodos spalvos ir apvesta mėlynai žalia spalva. Patelių viršutinė dalis yra bronzinės spalvos. Nesubrendę paukščiai turi pilkas ar buivolo odos spalvos plunksnas ant galvos ir sparnų. Taip pat jų akys būna apvestos rudai.

Biologija Redaguoti

Juodagurkliai mango veisimosi sezonas trunka beveik visus metus. Jie stato mažus, puodelio dydžio lizdus ant aukštos, plonos ir paprastai plikos šakos. Lizdą apsaugo kerpėmis. Lizdai būna apie 35-40 mm pločio ir 10-15 mm gylio. Patelės deda du baltus kiaušinius. Patelės peri apie 16-17 dienų. Išsiritusių paukščių apsiplunksnavimas užtrunka dar apie 24 dienas.

Mityba Redaguoti

Šios rūšies maistas yra medžių ir gėlių nektaras. Taip pat šis kolibris yra vabzdaėdis. Jis vabzdžius gaudo ore.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Anthracothorax nigricollis. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 2 šeimos   dar 7 rūšys
       
  Būrys
Čiurliniai paukščiai
(Apodiformes)
    Gentis
Mangai
(Anthracothorax)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kolibriniai
(Trochilidae)
    Rūšis
Juodagurklis mangas
(Anthracothorax nigricollis)

Išnašos Redaguoti