FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Anthracothorax mango
Anthracothorax mango
Jamaican Mango RWD2
Anthracothorax mango map
Jamaikinis mangas
Apsaugos būklė

Jamaikinis mangas - Anthracothorax mango Linnaeus, 1758, mangų (Anthracothorax) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Tai iki 13 cm siekiantis didelis kolibris. Patino žandai ir kaklo šonai violetiniai rausvi, aksomo juodumo papilvė, violetiniai melsvi sparnai ir žalsvai spindinti nugara. Patelė atrodo panašiai, bet jos spalvos blankesnės.

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Pagrindinis maistas – nektaras, renkamas iš ryškių augalų žiedų. Pasirenkamos gėlės su didžiausiu cukraus kiekiu, dažnai raudonos spalvos. Paukščiai agresyviai gina tas vietas, kur gausu žiedų, turinčių aukštos energetinės vertės nektaro. Maistui gali būti naudojami maži vorai ir vabzdžiai, kaip svarbus baltymų šaltinis, ypatingai perėjimo metu. Vabzdžiai dažnai gaudomi skrydyje, renkami nuo lapų ar šakelių, taip pat randami voratinkliuose. Perėjimo metu patelė gali sugauti iki 2000 vabzdžių per dieną.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Anthracothorax mango. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 2 šeimos   dar 7 rūšys
       
  Būrys
Čiurliniai paukščiai
(Apodiformes)
    Gentis
Mangai
(Anthracothorax)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Kolibriniai
(Trochilidae)
    Rūšis
Jamaikinis mangas
(Anthracothorax mango)

Išnašos Redaguoti