FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Aegithalidae
Aegithalos caudatus 8
Pygmy Tit (Psaltria exilis)
Psaltriparus minimus nest material

Ilgauodegės zylės - Aegithalidae Reichenbach, 1850, žvirblinių paukščių (Passeriformes) šeima.

Išvaizda Redaguoti

Smulkūs (8–16 cm, 5-10 g) krūmų ir medžių paukščiai. Išvaizda panašūs į zyles. Jų kaklas trumpas, galva didelė. Snapas mažas ir trumpas, atrodo šiek tiek pūstas. Šnervės pridengtos smulkiomis plunksnomis. Kojos vidutinio ilgio, o pirštai trumpi ir su nageliais. Plunksnų danga puri ir švelni.

Biologija Redaguoti

Dieniai paukščiai. Gyvena miškuose ir jų pakraščiuose. Miega medžiuose, susiglaudę vienas prie kito.

Balsas Redaguoti

Lizdas Redaguoti

Lizdas rutuliškas, su šonine landa. Dėtyje 2-16 kiaušinių. Peri 12-18 dienų. Išsiritusius jauniklius maitina 14-18 dienų.

Mityba Redaguoti

Minta vabzdžiais ir kitais bestuburiais.

Paplitimas Redaguoti

Šeimoje 4 gentys, 13 rūšių.

[ k ]

Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (1), Airija (1), Austrija (1), Azerbaidžanas (2), Belgija (1), Brazilija (1), Bulgarija (1), Butanas (2), Danija (1), Estija (1), Graikija (1), Gvatemala (1), Indija (4), Indonezija (1), Iranas (1), Ispanija (1), Italija (1), Japonija (1), Jungtinė Karalystė (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (1), Juodkalnija (1), Kanada (1), Kazachija (2), Kinija (6), Kirgizija (1), Kroatija (1), Laosas (1), Latvija (1), Lenkija (1), Lietuva (1), Liuksemburgas (1), Meksika (1), Mianmaras (2), Mongolija (2), Nepalas (3), Norvegija (1), Nyderlandai (1), Pakistanas (3), Paragvajus (1), Pietų Korėja (1), Portugalija (1), Prancūzija (1), Rumunija (1), Rusija (2), Serbija (1), Slovakija (1), Slovėnija (1), Suomija (1), Tailandas (1), Taivanas (1), Turkija (1), Ukraina (1), Uzbekija (1), Vengrija (1), Vietnamas (1), Vokietija (1), Čekija (1), Šiaurės Korėja (1), Švedija (1), Šveicarija (1). 

Gentys Redaguoti

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 100 šeimų  
   
  Būrys
Žvirbliniai paukščiai
(Passeriformes)
   
        11 rūšių
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Ilgauodegės zylės
(Aegithalidae)
  4 gentys  
         
  dar 37 būriai  

Išnašos Redaguoti