FANDOM

Status iucn3.1 EW lt

Išnykę laisvėje

Išnykę laisvėje (100px-Flag of the United Kingdom.svg angl. Extinct in the Wild, EW) yra apsaugos būklė priskirta organizmų grupei, kurios vieninteliai žinomi gyvi atstovai gyvena nelaisvėje arba, kaip aklimatizuota populiacija, gyvena pakankamai toli nuo ankstesnių buveinių. Organizmų grupė laikoma išnykusi laisvėje kai išsamūs tyrimai žinomose ir/arba numanomose buveinėse atitinkamu periodiškumu, priklausomai nuo grupės gyvenimo ciklo bei gyvenimo formos, neužfiksuoja nei vieno individo.

Kai kurios išnykusios laisvėje organizmų rūšys:

Ne visos išnykusios laisvėje rūšys yra nykstančios ar retos. Pavyzdžiui, Raudonuodegis juodasis ryklys, nors ir yra išnykęs laisvėje, tačiau yra įprastinė akvariumo žuvis.

Reintrodukcija yra sąmoningas rūšių paleidimas iš nelaisvės į natūralias buveines, kuriose anksčiau jos natūraliai gyveno tačiau išnyko, arba perkėlimas iš kitų vietų, kuriose rūšys išgyveno. Paprastai tai taikoma nykstančioms arba išnykusioms laisvėje rūšims. Gali būti laibai sunku atkurti išnykusias laisvėje rūšis, net jei ir jų natūrali buveinė buvo pilnai atstatyta. Išgyvenimo įgūdžiai, kurie paprastai yra perduodami tėvų palikuonims tėvystės metu, gali būti prarasti, t. y. rūšių genetika gali būti išsaugota, tačiau natūrali memetika - ne.