FANDOM

[r] | [rf] | [ž] | [f] | [q]
120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Helicolenus dactylopterus
Helicolenus dactylopterus

? Helicolenus dactylopterus Delaroche, 1809, chordinių (Chordata) tipo (Actinopterygii) klasės (Scorpaeniformes) būrio (Sebastidae) šeimos (Helicolenus) genties rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ]

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Porūšiai Redaguoti

  1.  ? Helicolenus dactylopterus dactylopterus Delaroche, 1809

Literatūra Redaguoti

  • Bailly, N. (2011). Helicolenus dactylopterus (Delaroche, 1809). In: Nicolas Bailly (2011). FishBase. Accessed through: World Register of Marine Species at http://www.marinespecies.org/aphia.php?p=taxdetails&id=127251 on 2011-02-18
  • ITIS
  • fishbase.org
  • Eschmeyer, W.: Catalog of fishes; California Academy of Sciences, department Ichtyology. Žr.
  • Delaroche, F.E. (1809). Suite du mémoire sur les espèces de poissons observées à Iviça. Observations sur quelques-uns des poissons indiqués dans le précédent tableau et descriptions des espèces nouvelles ou peu connues. Ann. Mus. Hist. Nat. Paris. v. 13, pp 313-361, Pls. 20-25. Žr.
  • van der Land, J.; Costello, M.J.; Zavodnik, D.; Santos, R.S.; Porteiro, F.M.; Bailly, N.; Eschmeyer, W.N.; Froese, R. (2001). Pisces, in: Costello, M.J. et al. (Ed.) (2001). European register of marine species: a check-list of the marine species in Europe and a bibliography of guides to their identification. Collection Patrimoines Naturels, 50: pp. 357-374 Žr.
  • Scott, W.B. and M.G. Scott. 1988. Atlantic fishes of Canada. Canadian Bulletin of Fisheries and Aquatic Sciences No. 219. 731 p. Žr.
  • Welshman, D., S. Kohler, J. Black and L. Van Guelpen. 2003. An atlas of distributions of Canadian Atlantic fishes. Žr.
  • Muller, Y. (2004). Faune et flore du littoral du Nord, du Pas-de-Calais et de la Belgique: inventaire. [Coastal fauna and flora of the Nord, Pas-de-Calais and Belgium: inventory]. Commission Régionale de Biologie Région Nord Pas-de-Calais: France. 307 pp. Žr.
  • FishBase, version december 2007 Žr.
  • FishBase, version may 2009 Žr.
  • McEachran, J. D. 2009. Fishes (Vertebrata: Pisces) of the Gulf of Mexico, Pp. 1223–1316 in Felder, D.L. and D.K. Camp (eds.), Gulf of Mexico–Origins, Waters, and Biota. Biodiversity. Texas A&M Press, College Station, Texas. Žr.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 25 šeimos   dar 9 rūšys
       
  Būrys
Skorpenžuvės
(Scorpaeniformes)
    Gentis
(Helicolenus)

  Klasė
Stipinpelekės žuvys
(Actinopterygii)
    Šeima
(Sebastidae)
    Rūšis
(Helicolenus dactylopterus)
           
  dar 42 būriai   dar 14 genčių  

Išnašos Redaguoti