FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Harpia
Harpia harpyja 001 800
Harpy Eagle Range
Harpijos
Morphnus guianensis,
Harpijos paplitimo arelas

Harpijos - Harpia Vieillot, 1816, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Falconiformes) būrio (Accipitridae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

Plėšrus vanaginių (Accipitridae) šeimos paukštis, su pilkomis, juodomis ir baltomis plunksnomis ir ilga dryžuota uodega. Turi dvigubą skiauterę, stiprų snapą ir labai storas, galingas kojas. Tai labai stambus paukštis, sveria 4-9 kg, ištiesti sparnai yra daugiau kaip 2 metrai.

Biologija Redaguoti

Lizdą suka aukštai medžiuose. Dažnai tupi ant nudžiuvusių šakų ir stebi žemiau esančią lają bei ieško grobio.

Mityba Redaguoti

Harpija labai vikri, todėl gali skraidyti tarp medžių viršūnių ir gaudyti grobį. Gaudo tinginius, gyvates, driežus, papūgas ir net beždžiones.

Paplitimas Redaguoti

Gyvena Meksikos pietinėje dalyje ir paplitusi iki Pietų Amerikos centrinės dalies. Šio paukščio populiacija nyksta, kadangi kertami miškai ir ardomos natūralios jų gyvenimo buveinės. [ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Argentina (1), Belizas (1), Bolivija (1), Brazilija (1), Ekvadoras (1), Gajana (1), Gvatemala (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (1), Kosta Rika (1), Meksika (1), Nikaragva (1), Panama (1), Paragvajus (1), Peru (1), Prancūzijos Gviana (1), Surinamas (1), Venesuela (1), Vokietija (1). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Beveik nykstantys (1).

Rūšys Redaguoti

  1. Harpija - Harpia harpyja Linnaeus, 1758

Literatūra Redaguoti

  • Harpia. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 3 šeimos  
      1 Rūšis
Harpija
(Harpia harpyja)
  Būrys
Sakaliniai paukščiai
(Falconiformes)
    Gentis
Harpijos
(Harpia)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Vanaginiai
(Accipitridae)

Išnašos Redaguoti