FANDOM

25px|link=Wikispecies: lot. Falco peregrinus
center|260px|
center|260px|
Falco peregrinus
Paplitimo arealas

Sakalas keleivis - Falco peregrinus Tunstall, 1771, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Falconiformes) būrio (Falconidae) šeimos (Falco) genties rūšis.

Išvaizda Redaguoti

Užauga iki 38-53 cm ilgio, sparnų skersmuo – apie 1 metrą. Patinai sveria 570-710 gramų, stambesnės už juos patelės – 910-1190 gramų. Nugara ir sparnai dažniausiai melsvai juodi arba pilkšvi, su tamsesniais taškeliais, sparnų galai juodi. Apatinė kūno dalis būna balta arba rusva su tamsiai rudais ar juodais ruoželiais. Uodegos spalva kaip ir nugaros tik su ruoželiais, ilga, plona ir apvalėjančiu galu su baltu ruožu pačiame gale. Viršugalvis ir skruostų sritis juoda, deranti prie blyškaus sprando ir balto kaklo. Nagai ir snapas juodi. Jaunikliai rudesni, su dryžuota apatine kūno dalimi.

Biologija Redaguoti

Daugiausiai gyvena kalnuotose vietovėse, upių slėniuose, palei jūros ar vandenyno pakrantę, kartais ir miestuose.

Mityba Redaguoti

Sakalai keleiviai maitis beveik vien vidutinio dydžio paukčiais: karveliai, balandžiai, vandens paukščiai, paukščiai giesmininkai ir bridėjai. Pasauliniu mastu apskaičiuota, kad ši sakalų rūšis medžioja tarp 1,500 ir 2,000 paukščių rūšių. Taippat minta ir žinduoliais : voverėmis, pelėmis, kiškiais, žiurekėmis, pelėnais, kirstukais. Ši rūšis dažniausiai medžioja saulei patekant ir leidžiantis.

Paplitimas Redaguoti

Porūšiai Redaguoti

  1.  ? Falco peregrinus anatum Bonaparte, 1838
  2.  ? Falco peregrinus calidus Latham, 1790
  3.  ? Falco peregrinus cassini Sharpe, 1873
  4.  ? Falco peregrinus japonensis J. F. Gmelin, 1788
  5.  ? Falco peregrinus pealei Ridgeway, 1874
  6.  ? Falco peregrinus peregrinus Tunstall, 1771
  7.  ? Falco peregrinus tundrius C. M. White, 1968

Literatūra Redaguoti

  • WoRMS (2011). Falco peregrinus Tunstall, 1771. Accessed through: World Register of Marine Species at http://www.marinespecies.org/aphia.php?p=taxdetails&id=159153 on 2011-02-18
  • ITIS database Žr.
  • Banks, R.C., R.W. McDiarmid, and A.L. Gardner. 1987. Checklist of vertebrates of the United States, the U.S. Territories, and Canada. U.S. Fish and Wildlife Service Resource Publication No. 166. 79 p. Žr.
  • Field Guide to Birds of North America 1983 Žr.
  • Peterson, R.T. and V.M. Peterson. 2002. A field guide to the birds of eastern and central North America. Fifth Edition. Peterson Field Guide Series. Houghton Mifflin Company. New York. 427 p. Žr.
  • Squires, H.J. 1990. Decapod Crustacea of the Atlantic coast of Canada. Canadian Bulletin of Fisheries and Aquatic Sciences 221. 532 p. Žr.
  • Vanner, M. 2003. The encyclopedia of North American birds. Paragon Publishing. Bath. 383 p. Žr.
  • Muller, Y. (2004). Faune et flore du littoral du Nord, du Pas-de-Calais et de la Belgique: inventaire. [Coastal fauna and flora of the Nord, Pas-de-Calais and Belgium: inventory]. Commission Régionale de Biologie Région Nord Pas-de-Calais: France. 307 pp. Žr.
  • Gallardo, J. C., V. Macías, and E. Velarde. 2009. Birds (Vertebrata: Aves) of the Gulf of Mexico, Pp. 1321–1342 in Felder, D.L. and D.K. Camp (eds.), Gulf of Mexico–Origins, Waters, and Biota. Biodiversity. Texas A&M Press, College Station, Texas. Žr.
  • Falco peregrinus. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.

Nuorodos Redaguoti

? [r] Falco peregrinus Kategorija:Nebaigti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 4 šeimos   dar 38 rūšys  
         
  Būrys
Sakaliniai paukščiai
(Falconiformes)
    Gentis
Sakalai
(Falco)Kategorija:Sakalai
   
              7 porūšiai
  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Sakaliniai
(Falconidae)
    Rūšis
Sakalas keleivis
(Falco peregrinus)
[[Kategorija:? [r] Aves Kategorija:Nebaigti rūšys]]

  dar 37 būriai   dar 11 genčių  

Išnašos Redaguoti