FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Falco novaeseelandiae
Falco novaeseelandiae
Apsaugos būklė
Status iucn3.1 NT lt.svg
Beveik nykstantys (IUCN 3.1)

? Falco novaeseelandiae Gmelin, 1788, (Falconiformes) būrio (Falconidae) šeimos (Falco) genties paukščių rūšis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ] Naujosios Zelandijos sakalas yra juodais sparnais, viršugalviu ir nugara. Apatinė kūno dalis ruda, o viršutinė kūno dalis juoda su rudais ruoželiais. Uodega juodos spalvos, su baltais dryžiais, trumpa ir platėjanti.

Biologija Redaguoti

Naujosios Zelandijos sakalas suka lizdus žolėtame dirvožemyje arba juodžemyje įvairiose vietose: po akmeniu ant stataus šlaito, po rąstais ant žemės. Sukdami lizdus šie sakalai, savo du ar tris padėtus kiaušinius palieka menkai apsaugotus nuo paklydusių kačių, šermuonėlių, žebenkščių ir oposumų.

Mityba Redaguoti

Šis sakalas gaudo kitus paukščius skraidydamas, retais atvejais minta net dvėseliena. Agresyvus paukštis, kuris parodo savo didžiulę jėgą gindamas savo teritoriją. Naujojoje Zelandijoje užregistruoti keli atvejai kai šitas paukštis užpuolė ne tik šunį, bet ir žmogų.

Paplitimas Redaguoti

Literatūra Redaguoti

  • Falco novaeseelandiae. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4. Additional information on this species.
  • 2011 IUCN Red List. The IUCN Red List of Threatened Species.
  • Turbott, E. G. (1990) Checklist of the birds of New Zealand. Third edition. Wellington: Ornithological Society of New Zealand.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 4 šeimos   dar 38 rūšys
       
  Būrys
Sakaliniai paukščiai
(Falconiformes)
    Gentis
Sakalai
(Falco)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Sakaliniai
(Falconidae)
    Rūšis
(Falco novaeseelandiae)
           
  dar 37 būriai   dar 11 genčių  

Išnašos Redaguoti