FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Falco
Lanner Falcon 2
Falco cherrug (Marek Szczepanek)
Common kestrel falco tinnunculus

Sakalai - Falco Linnaeus, 1758, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Falconiformes) būrio (Falconidae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

[ k ]

Biologija Redaguoti

Mityba Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (7), Airija (4), Albanija (1), Alžyras (6), Amerikos Samoa (1), Angilija (2), Angola (7), Antigva ir Barbuda (3), Argentina (6), Aruba (3), Australija (10), Austrija (8), Azerbaidžanas (2), Bahamai (3), Baltarusija (1), Bangladešas (1), Barbadosas (1), Belgija (4), Belizas (6), Beninas (3), Bermudai (3), Bisau Gvinėja (1), Bolivija (5), Bosnija ir Hercegovina (3), Botsvana (10), Brazilija (6), Britų Mergelių salos (3), Bulgarija (6), Burundis (2), Butanas (1), Centrinės Afrikos Respublika (1), Danija (10), Dominika (3), Dominikos Respublika (3), Dramblio Kaulo Krantas (3), Džibutis (1), Egiptas (11), Ekvadoras (6), Eritrėja (6), Estija (7), Etiopija (10), Farerai (1), Fidžis (1), Filipinai (3), Folklando (Malvinų) Salos (3), Gajana (6), Gambija (4), Gana (2), Gibraltaras (4), Graikija (8), Grenada (2), Grenlandija (2), Gvadelupa (4), Gvatemala (5), Gvinėja (3), Haitis (3), Hondūras (5), Honkongas (3), Indija (13), Indonezija (7), Irakas (2), Iranas (7), Islandija (3), Ispanija (9), Italija (8), Izraelis (11), JAV Mergelių salos (3), Jamaika (3), Japonija (5), Jemenas (1), Jordanija (3), Jungtiniai Arabų Emyratai (3), Jungtinė Karalystė (9), Jungtinės Amerikos Valstijos (14), Juodkalnija (1), Kaimanų salos (3), Kalėdų sala (1), Kamerūnas (3), Kanada (6), Kazachija (7), Kenija (15), Kinija (9), Kipras (8), Kirgizija (2), Kolumbija (6), Kongas (1), Kongo Demokratinė Respublika (7), Kosta Rika (5), Kroatija (3), Kuba (3), Kuveitas (1), Laosas (4), Latvija (5), Lenkija (7), Lesotas (5), Libanas (2), Libija (2), Lietuva (3), Liuksemburgas (3), Madagaskaras (5), Malaizija (5), Malavis (5), Malis (2), Malta (5), Marianos Šiaurinės Salos (2), Marokas (6), Martinika (1), Mauricijus (4), Mauritanija (2), Meksika (7), Mianmaras (3), Moldavija (2), Monakas (1), Mongolija (6), Montseratas (2), Mozambikas (1), Namibija (10), Naujoji Kaledonija (2), Naujoji Zelandija (2), Nepalas (7), Nigerija (5), Nikaragva (6), Norvegija (8), Nyderlandai (10), Nyderlandų Antilai (3), Omanas (3), Pakistanas (6), Palestina (6), Panama (6), Papua Naujoji Gvinėja (5), Paragvajus (5), Peru (6), Pietų Afrikos Respublika (14), Pietų Korėja (5), Portugalija (4), Prancūzija (10), Prancūzijos Gviana (4), Puerto Rikas (4), Reunjonas (1), Rumunija (8), Rusija (10), Rytų Timoras (2), Salvadoras (4), Saudo Arabija (1), Seišeliai (3), Senegalas (7), Sent Kitsas ir Nevis (3), Sent Lusija (3), Sent Vinsentas ir Grenadinai (3), Serbija (2), Siera Leonė (1), Singapūras (1), Sirija (3), Slovakija (2), Slovėnija (1), Somalis (9), Sudanas (12), Suomija (7), Surinamas (4), Svazilandas (6), Tailandas (4), Taivanas (4), Tanzanija (12), Terksas ir Kaikosas (3), Togas (1), Trinidadas ir Tobagas (6), Tunisas (7), Turkija (8), Uganda (9), Ukraina (7), Urugvajus (3), Uzbekija (2), Vanuatu (1), Venesuela (6), Vengrija (6), Vietnamas (2), Vokietija (11), Zambija (9), Zimbabvė (14), Čadas (2), Čekija (6), Čilė (5), Šiaurės Korėja (3), Šri Lanka (3), Švedija (11), Šveicarija (4), Žaliasis Kyšulys (1). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Išnykę (1), Pažeidžiami (3), Beveik nykstantys (6), Nekeliantys susirūpinimo (29).

Rūšys Redaguoti

  1.  ? Falco pelegrinoides Temminck, 1829
  2.  ? Falco fasciinucha Reichenow, Neumann, 1895
  3.  ? Falco buboisi G.S. Cowles, 1994

Literatūra Redaguoti

  • WoRMS (2011). Falco Linnaeus, 1758. Accessed through: World Register of Marine Species at http://www.marinespecies.org/aphia.php?p=taxdetails&id=159071 on 2011-02-18
  • Nomenclator Zoologicus Žr.
  • Falco. BirdLife International (2011) The BirdLife checklist of the birds of the world, with conservation status and taxonomic sources. Version 4.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 4 šeimos  
      39 rūšys
  Būrys
Sakaliniai paukščiai
(Falconiformes)
    Gentis
Sakalai
(Falco)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Sakaliniai
(Falconidae)

  dar 37 būriai   dar 11 genčių  

Išnašos Redaguoti