FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Fagaceae
Fagus sylvatica 020
Fagaceae

? Fagaceae Dumortier, ?, augalų (Plantae) karalystės magnolijūnų (Angiospermae) skyriaus magnolijainių (Magnoliopsida) klasės (Urticales) eilės šeima.

Morfologinis aprašymas Redaguoti

[ k ]

Taikomoji reikšmė Redaguoti

Paplitimas Redaguoti

[ k ] Šalys kuriose yra aptinkama šeimos rūšys (skliaustuose nurodytas šios šeimos šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Afganistanas (2), Airija (7), Alžyras (7), Andora (5), Antarktida (1), Argentina (3), Armėnija (4), Australija (10), Austrija (15), Azerbaidžanas (3), Baltarusija (1), Belgija (7), Belizas (10), Bolivija (3), Brazilija (2), Brunėjus (4), Bulgarija (6), Butanas (5), Danija (11), Egiptas (4), Ekvadoras (2), Estija (1), Filipinai (23), Graikija (14), Gruzija (10), Gvatemala (26), Hondūras (22), Honkongas (5), Indija (26), Indonezija (86), Irakas (1), Iranas (4), Ispanija (72), Italija (20), Izraelis (4), Japonija (37), Jungtinė Karalystė (40), Jungtinės Amerikos Valstijos (164), Juodkalnija (4), Kambodža (19), Kanada (18), Kazachija (1), Kinija (151), Kipras (5), Kolumbija (4), Kosta Rika (17), Kroatija (8), Kuba (2), Laosas (36), Latvija (1), Lenkija (37), Libanas (2), Liuksemburgas (3), Malaizija (101), Marokas (9), Meksika (159), Mianmaras (19), Naujoji Kaledonija (1), Naujoji Zelandija (39), Nepalas (14), Nikaragva (16), Norvegija (6), Nyderlandai (8), Pakistanas (1), Palestina (1), Panama (28), Papua Naujoji Gvinėja (11), Paragvajus (1), Peru (1), Pietų Afrikos Respublika (2), Pietų Korėja (16), Portugalija (17), Prancūzija (32), Rumunija (4), Rusija (10), Salvadoras (11), Saudo Arabija (2), Serbija (1), Singapūras (3), Sirija (4), Slovakija (4), Slovėnija (7), Suomija (9), Tailandas (75), Taivanas (53), Tunisas (6), Turkija (19), Ukraina (5), Vengrija (5), Vietnamas (96), Vokietija (26), Čekija (6), Čilė (2), Šiaurės Korėja (4), Švedija (16), Šveicarija (8). 

Kai kurios šeimos rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (3), Nykstantys (11), Pažeidžiami (34), Beveik nykstantys (4), Nekeliantys susirūpinimo (18), Trūksta duomenų (15).

Gentys Redaguoti

  1. Kaštainis - Castanea P. Mill., ?
  2. Kaštenis - Castanopsis D. Don, Spach, ?
  3. Žvynbukis - Chrysolepis Hjelmquist, ?
  4.  ? Cyclobalanopsis ?, ?
  5. Bukas - Fagus L., ?
  6. Ąžuolūnas - Lithocarpus Blume, ?
  7. Ąžuolas - Quercus L., ?
  8.  ? Trigonobalanus ?, ?

Literatūra Redaguoti

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

[Redaguoti sinonimus]

Sistematika Redaguoti

  dar 8 šeimos  
   
  Eilė
Dilgėliečiai
(Urticales)
   
        222 rūšys
  Klasė
Magnolijainiai
(Magnoliopsida)
    Šeima
(Fagaceae)
  9 gentys  
         
  dar 66 eilės  

Išnašos Redaguoti