FANDOM

120px-LogoWIKISPECIES01 lot. Pithecophaga
Pithecophaga jefferyi
Ereliai beždžionėdžiai
Pithecophaga jefferyi

Ereliai beždžionėdžiai - Pithecophaga Ogilvie-Grant, 1896, chordinių (Chordata) tipo (Aves) klasės (Falconiformes) būrio (Accipitridae) šeimos gentis.

Išvaizda Redaguoti

Kūnas iki 1 m ilgio. Atstumas tarp išskleistų sparnų galų - iki 220 cm. Patelė sveria 5-8 kg., patinas - 4-6 kg. Snapas stambus, lenktas žemyn. Galva gelsvai rudos spalvos. Kūno viršus tamsiai rudas, plunksnų kraštai šviesūs. Uodega ruda su juodais kraštais ir baltu galiuku.

Biologija Redaguoti

Monogamai. Patelė lizdą įsiruošia iki 30 m aukštyje. Dėtyje 1 kiaušinis. Išsiritusiu jaunikliu tėvai rūpinasi apie 20 savaičių. Gyvenimo trukmė iki 60 metų.

Mityba Redaguoti

Minta filipininiais kaguanais, gaudo ir beždžiones.

Paplitimas Redaguoti

Paplitęs išimtinai tik Filipnuose tropiniuose miškuose. [ k ] Šalys kuriose yra aptinkama genties rūšys (skliaustuose nurodytas šios genties šalyje aptinkamų rūšių skaičius): Filipinai (1), Jungtinės Amerikos Valstijos (1). 

Kai kurios genties rūšys yra įtrauktos į Tarptautinę raudonąją knygą. Nustatyta apsaugos būklės (skliaustuose nurodytas rūšių skaičius): Grėsmingai nykstantys (1).

Rūšys Redaguoti

  1. Erelis beždžionėdis - Pithecophaga jefferyi Ogilvie-Grant, 1897

Literatūra Redaguoti

  • N. J. Collar, A. V. Andreev, S. Chan, M. J. Crosby, S. Subramanya und J. A. Tobias (Eds.): Philippine Eagle - Pithecophaga jefferyi. In: Threatened Birds of Asia: The BirdLife International Red Data Book. BirdLife International 2001, ISBN 0-9468-8844-2: S. 633–677.
  • J. Ferguson-Lees, D. A. Christie: Raptors of the World. Christopher Helm, London 2001, ISBN 0-7136-8026-1: S. 226–227 und 721–722.

Nuorodos Redaguoti

Sinonimai Redaguoti

Sistematika Redaguoti

  dar 3 šeimos  
      1 Rūšis
Erelis beždžionėdis
(Pithecophaga jefferyi)
  Būrys
Sakaliniai paukščiai
(Falconiformes)
    Gentis
Ereliai beždžionėdžiai
(Pithecophaga)

  Klasė
Paukščiai
(Aves)
    Šeima
Vanaginiai
(Accipitridae)

Išnašos Redaguoti